رشد سه برابری صادرات و ترانزیت کالا از منطقه ویژه اقتصادی سرخس


ساعت: 10:20
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819478

مشاور اجرایی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس اعلام کرد؛

برامند گفت: تا پایان سال گذشته 350 هزار تن کالا از طریق خطوط ریلی منطقه ویژه اقتصادی سرخس با رویه های ترانزیتی و صادراتی تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه پارسال سه برابر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا برهمند سرپرست هیئت مدیره و مشاور اجرایی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در گفتگو با خبرنگار صبح توس گفت: تا پایان سال گذشته 350 هزار تن کالا از طریق راه آهن منطقه ویژه اقتصادی سرخس با ترانزیت و صادرات تخلیه شده است. این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شده است.

برامند افزود: مواد غذایی، مصالح ساختمانی و لوازم خانگی عمده کالاهایی هستند که از طریق خطوط ریلی منطقه ویزای اقتصادی سرخس ترانزیت یا صادر شده اند.

وی افزود: مقاصد اصلی صادرات و ترانزیت آسیای میانه شامل ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و روسیه است.

عضو هیئت مدیره و مشاور اجرایی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: یکی از پروژه های مهم و حیاتی در سال های اخیر پروژه ویژه اقتصادی سرخس بوده است. منطقه در اواخر سال گذشته این پروژه مهم به بهره برداری رسید و با این اقدام ظرفیت اصلی منطقه ویژه به زودی نمایان می شود.

برامند گفت: در واقع منطقه ویژه اقتصادی سرخس به دلیل داشتن زیرساخت های لجستیکی مطلوب از جمله 51 کیلومتر خط آهن عریض و معمولی، فرودگاه بین المللی، انبارها و اسکله ها و سکوهای بزرگ و مدرن، مناسب ترین ظرفیت برای ارائه خدمات تخصصی را دارد. در بخش‌های ریلی، هوایی و زمینی، فعالان اقتصادی و تولیدی می‌توانند از این پتانسیل برای افزایش صادرات و تحویل مواد اولیه مورد نیاز خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن استفاده کنند.

وی در پایان با اشاره به اقدامات بعدی برای تجمیع گمرکات شهرستان در منطقه خاطرنشان کرد: با روند تجمیع گمرکات و تکمیل زیرساخت های حمل و نقل ریلی در سال جاری حجم تخلیه و بارگیری در این منطقه به بالای یک میلیون تن خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید