رشد 26 درصدی عرضه محصولات فولاد مبارکه در بازار داخلی


ساعت: 16:33
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902468

برای تامین امنیت بازار داخلی از واردات و صادرات ارز جلوگیری شد.

آمارهای ثبت شده در فولاد مبارکه از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور 1401 حاکی از حصول رکورد، افزایش تولید و افزایش بهره وری نیروی کار و تجهیزات است. چرا که در مدت مشابه نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان عرضه انواع محصولات این شرکت در بازار داخلی نیز 26 درصد افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه گفت: این شرکت در شش ماهه اول سال 1401 حدود 3 میلیون و 750 هزار تن انواع محصولات تخت فولاد را به بازار داخلی عرضه کرده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 2. میلیون و 978 هزار تن از محصولات این شرکت به بازار داخلی تحویل شد.

رشد 20 درصدی در ارزش، ارائه محصولات نهایی با ارزش افزوده بالاتر

طهمورث تمناخت با اشاره به اهمیت ارزش تحویل این میزان محصول گفت: افزایش عرضه محصول زمانی رو به افزایش است که می بینیم فولاد مبارکه در 6 ماهه اول امسال توانسته ارزش محصولات تحویلی را 20 درصد افزایش دهد. شایان ذکر است که این امر به دلیل عرضه بیشتر محصولات نهایی در بازار با ارزش افزوده بالاتر است.

وی در ادامه حمایت شرکت فولاد مبارکه از صنایع پایین دستی و تامین حداکثری نیاز مشتریان را یکی از مهمترین عوامل موثر در کاهش واردات محصولات تخت فولادی و جلوگیری از خروج ارز از کشور برشمرد.

تحویل کلیه محصولات این شرکت به بورس کالا با مکانیزم شفاف عرضه و تقاضا

فولاد مبارکه، معاون فروش و بازاریابی خاطرنشان کرد: این دستاورد نیز با عرضه تمامی محصولات این شرکت در بورس کالا با مکانیزم شفاف عرضه و تقاضا محقق شد که به موازات آن، عرضه‌های ویژه به دو گروه راهبردی این شرکت انجام شد. خودروسازی و لوازم خانگی به منظور رفع هر چه بیشتر نیازهای آنها.

تحویل 108 میلیون تن محصولات فولاد مبارکه به بازار

مهندس مبارکه در بخشی دیگر از سخنان خود از تحویل 108 میلیون تن محصولات فولاد مبارکه از بدو تاسیس به بازار خبر داد و گفت: با تحویل این میزان محصول به نقش مهم و بی بدیل فولاد مبارکه در صنعت فولاد در کنار.»

عرضه کافی محصولات و جلوگیری از التهاب در بازار

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: عملکرد شش ماهه فولاد مبارکه در عرضه کافی که منجر به تعادل نسبی بازار شد نیز نقش بسزایی در جلوگیری از التهاب در بازار داشت. علاوه بر این، این دستاوردها ممکن است به شرکت در تامین ارز لازم و دستیابی به اهداف صادراتی خود در نیمه دوم سال کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید