رقابت چاه های غیرمجاز و پروانه در دشت های تشنه کهگیلویه!

آب های زیرزمینی ذخیره استراتژیک و مهمی است که برداشت بیش از حد آن باعث فرونشست زمین ها و دشت های کهگیلویه شده و این فرونشست ها یک فاجعه زیست محیطی است.


d354b08d de71 48b8 92b2 ac0d19b916f1 خبر خاکستری

ادامه استفاده از چاه‌های غیرمجاز ممکن است شرایط را نسبت به گذشته سخت‌تر کند و روستاها و مناطق شهری را در معرض خطر کم‌آبی و خشکسالی شدید قرار دهد و این امر باعث کوچ روستاییان به شهرها و مهاجرت و کاهش جمعیت روستاها می‌شود. لازم است دستگاه های اجرایی در این راستا اقدامات اولیه را انجام دهند و از حفاری های بی رویه و برداشت غیرقانونی آب های زیرزمینی جلوگیری کنند.

رئیس اداره منابع آب شهرستان کهگیلویه در این خصوص به خبرنگار صبح زاگرس گفت: با توجه به حفاظت و صیانت از منابع آب و اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی با دستور قضایی و حضور کارشناسان اداره منابع آب شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده 8 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان کهگیلویه پر شد و سود خود را از دست داد.


fa30c303 5f01 4b3c a0c4 64b023e1eb54 خبر خاکستری

هادی هادعی با اشاره به اجرای طرح «تعادل» منابع آبی و پرکردن چاه های غیرمجاز در این شهرستان، افزود: برخی بهره برداران کاشورز پرکردن چاه های غیرمجاز را اقدامی نامناسب می دانند در حالی که پرکردن چاه های غیرمجاز عین عدالت است و در به نفع جامعه و نجات توده های زیرزمینی است.

وی با تاکید بر اینکه پرکردن چاه های غیرمجاز در این شهرستان در قالب طرح “تعادل سازی” منابع آب ادامه دارد، تصریح کرد: خوشبختانه مردم عزیز منطقه وضعیت بارندگی کم اخیر و مشکلات ناشی از آن را بیشتر درک می کنند. بیشتر. بهتر از قبل.” و حمایت مناسبی را در اجرای این طرح نشان دادند.

خادی ادامه داد: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش روزافزون سطح آب های زیرزمینی و سطحی و محدودیت استفاده از منابع آب سطحی و زیرزمینی و با توجه به تغییر نگرش وزارت نیرو از طرح های ساختاری به طرح های پیشگیرانه، اجرای احیا و برنامه ریزی برای ایجاد تعادل از منابع آب زیرزمینی ضروری است.


71b3e931 062b 43c1 a35a 114b0d9f6075 خبر خاکستری

وی با تشکر و قدردانی از همکاری همه جانبه قوه قضائیه و نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان در حوزه منابع آب خاطرنشان کرد: امیدواریم معدود افرادی که در حوزه آب مرتکب تخلف می شوند شرایط را رعایت نکنند و به آن آسیب وارد کنند. نسل آینده. تامین کنندگان متوجه شدند که با همکاری و همراهی مدیران اداره منابع آب شهرستان ها می توانند گام موثری در خدمت به نسل آینده بردارند و تنها راه مشارکت در حفظ و حراست از منابع آب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید