رمز بقای انقلاب اسلامی تبیین مردم سالاری دینی است


ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841467

رضایی گفت: رمز ماندگاری و بقای جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر دولت های جهان در تحقق و عمل به مردم سالاری دینی در کنار نظام جمهوری و اسلام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; محسن رضایی استاد دانشگاه علوم پزشکی تربت جام در گفت و گو با صبح توس؛ با بیان اینکه ماندگاری انقلاب اسلامی تبیین مردم سالاری دینی در کنار جمهوریت و اسلام است. وی تصریح کرد: رمز بقا و بقای نظام انقلاب اسلامی در مقایسه با سایر دولت های جهان در تحقق و عمل به مردم سالاری دینی در کنار نظام جمهوری و اسلام است. یعنی حضور واقعی و فعال مردم در انقلاب اسلامی و نقش آنها در انتخاب همه مسئولان و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی جلوه ای از صداقت نظام اسلامی در مردم آن است.

وی تصریح کرد: رمز باشکوه و شرافتمندانه ماندگاری نظام انقلاب اسلامی در مقایسه با سایر حکومت های جهان، عمل به مردم سالاری دینی و تحقق مردم سالاری و اسلام در چارچوب اسلام ناب محمدی است. این دموکراسی در رژیم پهلوی قبل از جمهوری اسلامی و در رژیم پهلوی فراموش شد و صندوق رای به خصوص در اواخر دوره پهلوی بیهوده شد. همانطور که همه می دانستند، انتخابات و رای دادن امری ظاهری و محتوایی توخالی است. در واقع، شطرنج شکل کوزه را حفظ کرده بود، اما نتایج، دستاوردها و محتویات کوزه را از بین برده بود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تربت جام گفت: جمهوری اسلامی زنان را دارای جایگاه والایی در اسلام می داند. بر این اساس یکی از مهمترین تمایزات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران شناسایی زنان است که نیمی از جمعیت کشورمان را تشکیل می دهند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان مسلمان فهیم ایرانی در سایه این نظام مقدس توانستند در جامعه ما رشد و نمو پیدا کنند، اما ابتذال و تخریب شخصیت و کرامت اخلاقی و اجتماعی زن و نابودی واحد خانواده؛ زن در زمان شاه تنها وسیله ای برای تجمل بود. او شهوتران بود و ارزش زن به کالا سقوط کرده بود، چیزی که امروز در غرب می بینیم. اشاعه فرهنگ برهنگی و بردگی زنان و تحقیر حیثیت آنان و ترویج فحشا از جمله تلاش های رژیم شاه در این راستا بود.

رضایی خاطرنشان کرد: جایگاه زن در نظام جمهوری اسلامی به قدری بالاست که مقام معظم رهبری می فرمایند: «زن ریحان است نه قهرمان». «مهمترین مسئولیت زن خانه دار بودن است. خانم خانه دار به معنای خدمت نیست، به معنای ایجاد محیطی امن، آرام و مهربان برای خانواده و همسر است. با مهربانی خودش، با وقاری که برایش در خانه گرفته می شود».

وی در پایان گفت: بحمدالله پس از رحلت امام، ملت ایران موهبت الهی مردم سالاری دینی را حفظ کرده و با توطئه دشمنان برای جداکردن مردم از نظام و کفر آنان به اسلام و مردم سالاری دینی به شدت مقابله کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید