رمز ماندگاری حاج قاسم وحدت گفتار و کردارش بود / شهید سلیمانی

ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799107

خوانندگان آیینی کهگیلویه و بویراحمدی درباره راز ماندگاری شهید سلیمانی بیان کردند: یکی از رازهای ماندگاری حاج قاسم عمل به گفته های او بود و دیگری ارتباط همیشگی او با مردم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خوانندگان جوان کهگیلویه و بویراحمدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص شهید سلیمانی اظهار داشتند: که می توان آن را در ابعاد مختلف شخصیتی وی به تصویر کشید. حاج قاسم در فضای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، بین المللی و دفاعی کشور یک شخصیت معمولی نبود، بلکه شخصیتی بود که در همه ابعاد ممتاز و صاحب نظر بود.

مرتضی باب ادامه داد: شهید سلیمانی نمونه درخشان یک انسان وارسته بود، انسانی چند بعدی به معنای کامل کلمه در حاج قاسم دیده می شود. آنها شناخته شده نیستند. مردم از جناح ها و سلایق مختلف و سنین مختلف او را دوست داشتند.

وی افزود: حرف و عمل حاج قاسم به معنای واقعی برای مردم ثابت شد که اگر در مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی صحبت می کرد، به تنهایی عمل می کرد. این مکمل بودن گفتار و کردار حاج قاسم باعث شده است که خیلی ها حتی در کشورهایی که زبان ما را نمی فهمند به حاج قاسم وابسته شوند، چه برسد به مردم ایران که حاج قاسم خدمات زیادی به این مردم کرده است.

باب در خصوص راز زنده ماندن شهید سلیمانی گفت: زنده ماندن حاج قاسم رازهای زیادی دارد. یکی از رموز زنده ماندن حاج قاسم این بود که به گفته او عمل کنیم. با افراد مختلفی کار کنید، از جمله دختران جوان و در معرض دید که ممکن است زاویه داشته باشند اما هرگز مستقیماً با آنها برخورد نکرده اند.

این خواننده آیینی در پایان گفت: اگر بخواهم از بزرگترین شخصیت و خصلت حاج قاسم مثال بزنم از «بصیرت» و افق بسیار بلند حاج قاسم که به معنای کامل کلمه بود استفاده می کنم. مردی کاملاً بصیر و ولایی و همین مقبولیت حاج قاسم او را در همه عرصه های زندگی فردی و اجتماعی ظاهر کرد; هر که این ولایت را همان طور که حاج قاسم نهادینه کرده در ذات خود نهادینه کند، قطعاً می تواند عاقبت خوبی برای حاج قاسم باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید