رهاسازی آب به تالاب گاوخونی ادامه دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان:

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: رهاسازی آب در تالاب بین المللی گاوخونی ادامه دارد.



حسن ساسانی اظهار داشت: با تکمیل رهاسازی کشت پاییزه کشاورزان اصفهان، زاینده رود برای ایمن سازی بخشی از تالاب بین المللی گاو خونی جاری شد.

وی افزود: با توقف توزیع آب به کشاورزان، مقداری از آب خروجی زاینده رود از سد رودشتین از 17 آذرماه به تالاب گاوخونی و محیط زیست رهاسازی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: بر اساس نتایج اعلام شده از سوی مرکز پایش داده های منابع و مصرف آب استان، همزمان با پایان توزیع آب در شبکه های آبیاری، پس از رهاسازی آب، دبی جاری می شود. آذرماه پس از طی مسافت 130 کیلومتری در ساعت 16 روز دهم به تالاب بین المللی گاوخونی رسید.

ساسانی ادامه داد: دبی آب رها شده از سد رودشتین در قطعه بازوی حنار معادل 12 متر مکعب بر ثانیه است و جریان آب حدود یک هفته حفظ می شود.

وی خاطرنشان کرد: دبی آب در ایستگاه مذکور به دلیل تثبیت جریان خروجی در طول مسیر رو به افزایش است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان بیان کرد: رهاسازی آب برای مرداب گاو هونی در آینده بر اساس جدول منابع و مصارف حوضه زاینده رود و بر اساس بارندگی های پاییزی و زمستانی خواهد بود.

به گزارش ماویج؛ تالاب بین‌المللی گاوخونی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تالاب‌های ایران است که در مساحتی به وسعت ۴۷۶ کیلومتر مربع، در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرقی اصفهان، در کنار شهر ورزنه و در مجاورت تپه‌های ماسه‌ای واقع شده است.



آیا این خبر مفید بود؟