رهبر انقلاب: آزادی فلسطین وظیفه دینی مسلمانان است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تفاوت محسوس شرایط فلسطین نسبت به 2 یا 3 سال قبل، افزودند: دلیل اصلی توقف آرمان فلسطین در سال‌های اخیر عدم مشارکت جوانان در میدان بود، اما اکنون جوانان به صورت خودجوش وارد میدان شدند و مهمتر از آن حمایت آنها از اسلام است.

وی با تاکید مجدد بر موضوع وحدت و وفاق گروه های مقاومت خاطرنشان کرد: در نبرد اخیر غزه شاهد این بودیم که تلاش دشمن ایجاد اختلاف و تفرقه بین گروه های مقاومت و ایجاد این فضا بود که با به لطف خدا شکست خوردند، بنابراین باید بیشتر به موضوع وحدت و وفاق بپردازیم و این راه درست را با قدرت ادامه دهیم.

رهبر انقلاب اسلامی غزه را مرکز مقاومت خواندند و افزودند: اما نقطه‌ای که دشمن را به زانو در می‌آورد، منطقه کرانه باختری است که تاکنون پیشرفت‌های خوبی در آن صورت گرفته است.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: چه کسی تصور می کرد روزی جوانان فلسطینی در جنین آنقدر به نظامیان صهیونیست نزدیک شوند که مجبور شوند برای فرار از محاصره جوانان مبارز از هواپیماهای جنگنده استفاده کنند، اما این اتفاق چند روز پیش رخ داد. جنین.

وی تبلیغات بین المللی را با وجود همه فشارها به نفع ملت فلسطین دانست و خاطرنشان کرد: در روز قدس امسال به غیر از کشورهای اسلامی راهپیمایی حتی در کشورهای اروپایی برگزار شد و مردم اروپا مخالفت خود را با این موضوع اعلام کردند. رژیم صهیونیستی که موضوع بسیار مهمی است و باید تقویت شود.

رهبر انقلاب اسلامی بر حمایت جمهوری اسلامی از مسئله فلسطین تاکید کردند و گفتند: امام خمینی (ره) از همان ابتدای نهضت اسلامی بر اساس ایمان و اعتقاد و اساس حمایت از جمهوری اسلامی از فلسطین حمایت کردند. همچنین مبتنی بر فقه و شریعت اسلامی است، نه حرکتی، تاکتیکی یا دیپلماسی.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: سرزمین فلسطین متعلق به همه مسلمانان است، لذا بر همه مسلمانان واجب است که برای آزادسازی آن وارد میدان شوند و این یک وظیفه شرعی است.

در این دیدار آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن تشکر از حمایت های همیشگی جمهوری اسلامی ایران در موضوع فلسطین، گزارشی از آخرین تحولات سرزمین های اشغالی به ویژه کرانه باختری ارائه کرد و گفت: : غزه قلب مقاومت است اما امروز نبرد اصلی و سرنوشت ساز در کرانه باختری است. با وجود تصمیمات خطرناکی که دشمن صهیونیستی می گیرد، ادامه دارد، اما به دلیل دست برتر جوانان مبارز کرانه باختری، این رژیم جز گزینه های بد و بدتر، گزینه دیگری در پیش ندارد.

وی مهمترین اتفاق در فلسطین اشغالی را پذیرش مبارزه و جهاد از سوی نسل جوان و تشکیل یگان های مقاومت مسلحانه خودجوش در کرانه باختری دانست و افزود: شرایط کنونی و پیشرفت جبهه مقاومت در کشور بی سابقه است. تاریخ اشغال فلسطین».

آقای اسماعیل هنیه خطاب به رهبر انقلاب اسلامی گفت: در محضر جنابعالی تاکید می کنیم که گروه های مقاومت حتی اندکی از خاک فلسطین عقب نشینی نخواهند کرد و رویکرد مبارزه و جهاد تا آزادی ادامه خواهد داشت. قدس و به لطف خداوند و یاری نسل جوان.» و مؤمنان در فلسطین، مسجد الاقصی در آینده ای نه چندان دور از چنگال اشغالگران رهایی خواهد یافت و همه ما در آنجا با شما نماز خواهیم خواند.

دیدگاهتان را بنویسید