رهبر معظم انقلاب: بن بست و اینکه مسئولان بلد نیستند کشور را اداره کنند، کار بدخواهان ایران است.

رهبر معظم انقلاب: بن بست و اینکه مسئولان بلد نیستند کشور را اداره کنند، کار بدخواهان ایران است.

روز جدید رهبر معظم انقلاب تضعیف ایمان دینی، تضعیف امید و خوش‌بینی به آینده کشور را از مولفه‌های جنگ نرم علیه ملت می‌دانند و خاطرنشان می‌کنند: هرکس از آینده مأیوس شود، تلاش و برنامه‌های مسئولان را به‌خوبی ناامید می‌کند. چه بدانند و چه ندانند به نفع دشمن کار می کنند.

بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان کنگره ملی شهدای عشایر که در 21 خرداد 1401 برگزار شد، صبح امروز در محل این همایش در شهرکرد منتشر شد.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با اشاره به تعبیر امام بزرگوار عشایر به ذخایر کشور، برگزاری این کنگره را فرصت مناسبی برای توجه و آشنایی مردم با عشایر دانستند و گفتند: امروز تکیه ایران و اسلام بر جنگ نرم عشایر به آثار و تولیدات فرهنگی نیاز دارند اما در فعالیت های فرهنگی مانند تولید فیلم و کتاب باید بازخورد و تاثیر تولیدات را در نظر گرفت و سنجید.

مقام معظم رهبری با اشاره به مقاومت عشایر در برابر تلاش‌های بی‌شمار بیگانگان طی دو سه قرن اخیر، گفتند: عشایر وفادارترین قشر ملت هستند.

وی فداکاری عشایر در دوران انقلاب و پاسداشت مقدس را یکی دیگر از مظاهر وفاداری آنان دانست و گفت: او پیروز شد و پس از انقلاب در مقابل حمایت گسترده نیروهای خارجی و دولت های مرتجع از صدام برای پایان دادن به انقلاب، امنیت کشور را تامین کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای شهدا را مظهر زیبا و باشکوه ایمان دینی خواندند و با تأکید بر نقش بی بدیل انگیزه دینی در مجاهدت رزمندگان و صبر و آرامش خانواده شهدا، گفتند: آنها شهید و رزمنده هستند اما انگیزه های صادقانه شهدا چیزی کمتر از انگیزه دینی و جلب رضایت خداوند ندارند.

وی جنگ نرم را یکی از مهم‌ترین ابعاد خاموش کردن یا تضعیف انگیزه‌های دینی در کشور دانست و افزود: امروز هر کاری که در کشور بر خلاف دین، سنت، عتبات و شعائر دینی انجام می‌شود وابسته به انگیزه‌های سیاسی است و مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این واقعیت آگاه نیست

رهبر معظم انقلاب تضعیف ایمان دینی، تضعیف امید و خوش‌بینی به آینده کشور را از مولفه‌های جنگ نرم با ملت می‌دانند و خاطرنشان می‌کنند: ناامیدی از آینده یا تضعیف ایمان مردم، یا کفر کردن مردم. بدبین به زحمات و برنامه های مسئولان خواه ندانسته برای دشمن کار می کنند.

وی درس مهم شهدا را درس امید خواند و خاطرنشان کرد: رزمندگان ما در شرایطی وارد میدان جنگ شدند که امیدی به پیروزی نبود اما در نتیجه مبارزات دلگرم کننده، جنگ با عزت جمهوری اسلامی و سرکوب متجاوزان پایان یافت، یعنی در سخت ترین شرایط هم باید به یاری و تلاش الهی امیدوار بود.

رهبر معظم انقلاب همچنین با تقدیر از فعالیت‌ها و خدمات بسیج در بخش‌های عشایری، مشکلات عشایری به‌ویژه برنامه‌ریزی و اقدام برای رفع معضلات فرهنگی را از وظایف همه مسئولان ذیربط شناسایی و شناسایی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید