رهبر معظم انقلاب در گام دوم به مسئله سبک زندگی توجه زیادی داشتند


ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809197

سهیلا زارعی پور گفت: توجه رهبر معظم انقلاب به مقوله سبک زندگی در بیانات گام دوم نشان می دهد که ایشان به وضعیت اجتماعی و نگرش و شرایط افراد طبقات اجتماعی توجه زیادی دارند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سهیلا زارعی پور در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: سبک زندگی موضوعی اساسی است که با رویکردهای مختلف مورد توجه اندیشمندان اجتماعی، آموزشی، روانی و حتی اندیشمندان در حوزه های سیاسی، اقتصادی و مدیریتی و همچنین مقام ارشد استانی قرار گرفته است. اعلامیه مرحله دوم، آنها به طور کامل به انقلاب اشاره کردند.

این کارشناس ارشد علوم اجتماعی افزود: حضرت آقا در این بیانیه شعارهای انسانی و همیشه زنده انقلاب را یادآور شدند و گفتند که اساساً انقلاب ما به معنای انقلاب ملی و ایرانی نیست، بلکه انقلاب اسلامی و انقلاب انسانی است. شعارهای اصلی انقلاب آزادی، اخلاق، معنویت، استقلال و برابری است که هرگز کهنه نمی شود.

وی گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی مبتنی بر مبانی توحیدی شکل گرفت تا همه ابعاد زندگی جامعه ایران و امت اسلامی را تغییر اساسی دهد. سبک زندگی بیانگر شخصیت انقلاب و روحیه آن است. و محور اصلی ارزیابی موفقیت یا واکنش انقلاب را باید در همین حوزه جستجو کرد.

زارعی پور با بیان اینکه بهترین منبع سبک زندگی اسلامی قرآن است، گفت: سیره یک فرد همان رفتار فرد است و مبتنی بر نگرش های اجتماعی و فردی در متن جامعه و گروه ها است. .

شیوه زندگی ما در درجه اول نگرش ها، باورها و رفتارهای فردی است که به خانواده یا رفتار اجتماعی و سپس به گروه ها و جامعه تسری پیدا می کند و این بستر در حال توسعه است و روش ارتباطی و تعاملی در سطح اجتماعی جوامع و تبدیل به ملت می شود. و در نهایت ممکن است روزی به نقطه ای برسیم که در جوامع مختلف شیوه و شیوه زندگی انسانی یکسان و مشترک داشته باشیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری بارها به ما هشدار داده اند که غرب و دشمنان آن به دنبال ورود حیات غربی به جوامع اسلامی هستند، پس باید هوشیار باشیم.

زارعی پور افزود: کسانی که معارف معنوی و دینی کسب کرده اند امروز نمی توانند سبک زندگی تمام عیار غربی را بپذیرند، زیرا زندگی غربی در قالب و محدوده تجربه و معناست و آخرالزمانی نیست.

با توجه به بیانات گام دوم و دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی اسلامی، سبک زندگی اسلامی، تشکیل دهکده جهانی و صلح بین‌المللی با چالش‌های جدی مواجه است، چرا که سبک زندگی اسلامی تمدن نوین اسلامی و فراتر از آن.» او گفت: اسلام مدرن تمدن آخرالزمان و تمدن مهدوی را می سازد و قرآن در این باره مژده می دهد.

وی گفت: رهبر انقلاب در بیانیه ای درباره گام دوم انقلاب از «سبک زندگی غربی» صحبت کردند. رهبر انقلاب تأکید می‌کنند که فرهنگ غربی، ذهن و اندیشه را «مادی‌سازی» می‌کند و کسب ثروت و دارایی را موجب انحراف از اهداف عالی زندگی، عادی‌سازی گناه و فروپاشی «خانواده» می‌کند.

زارعی پور گفت: توجه رهبر معظم انقلاب به موضوع سبک زندگی در بیانیه گام دوم نشان می دهد که ایشان به شدت نگران «وضعیت اجتماعی» و «روابط و شرایط افراد طبقه اجتماعی» و آنها هستند. ترس ها و ملاحظات محدود به این قشر سیاسی نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید