روزانه بیش از 300 کودک در جنگ جان خود را از دست می دهند

ساعت: 07:22
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1785902

معاون وزیر بهداشت یمن شنبه شب با اعلام پیامدهای سال ها جنگ در این کشور گفت: روزانه بیش از 300 کودک زیر پنج سال بر اثر جنگ، قحطی، بیماری و محاصره و پیامدهای فاجعه بار آن جان خود را از دست می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از خبرگزاری الصحافه العالمیه، الکباتی گفت: 43 درصد از نوزادانی که بدشکل و نارس هستند به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی زنده نمی مانند.

عبدالعزیز بن حبتور، نخست وزیر یمن از انصارالله نیز گفت که جنگ و محاصره تحمیلی بر کشورش تأثیر منفی بر کودکان داشته است و آنها اولین قربانیان آن از زمان آغاز جنگ هستند.

او در مراسمی به مناسبت روز جهانی کودک در صنعا، مسئولیت این کودکان یمنی را که روزانه صدها نفر در جنگ مستقیم یا محاصره جان خود را از دست می دهند، به جهانیان یادآوری کرد.

علی الدیلمی، رئیس وزارت حقوق بشر یمن نیز گفت که به هشتمین سالگرد جنگ و محاصره یمن نزدیک می شویم و سازمان های بشردوستانه از جمله سازمان ملل در حفاظت از یمنی ها به ویژه کودکان کوتاهی کرده اند.

وی وضعیت کودکان در یمن را دشوار توصیف کرد و گفت: میلیون ها کودک در محاصره هستند و تجاوز به عنف آنها باعث درد و رنج روحی و جسمی شده است.

حملات عربستان سعودی به یمن که بیش از هفت سال به طول انجامیده است، تاکنون خسارت قابل توجهی به زیرساخت‌ها و بخش‌های مختلف این کشور از جمله بخش بهداشت وارد کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید