سالانه 26 هزار نفر بر اثر هوای کثیف جان خود را از دست می دهند


ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921306

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: روزهای ناسالم در تهران به 130 روز می رسد و سالانه 26 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اصغر قائمی، عضو شورای شهر تهران در یادداشتی پیش از دستور یکصد و هجدهمین جلسه شورای شهر تهران و با اشاره به آلودگی هوای تهران، گفت: در خصوص آلودگی هوا نامه ای خطاب به سه نفر تنظیم شده است. نیروها و به تصویب اعضای شورای شهر تهران می رسد.

وی ادامه داد: در این نامه آمده است که روزهای ناسالم در تهران به 130 روز می رسد و سالانه 26 هزار نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

قائمی بیان کرد: تعدادی از شهرهای کشور مانند تهران هستند و با اجرای برنامه های مناسب از جمله گسترش حمل و نقل عمومی و ساماندهی خودروهای دیزلی می توان از انتشار آلودگی هوا جلوگیری کرد.

یکی از اعضای شورای شهر تهران با اشاره به قانون هوای پاک گفت: تا همه قوای کشور جمع نشوند مشکل آلودگی هوا حل نمی شود.

وی در خصوص راهکارهای کاهش آلودگی هوای تهران گفت: کمک به اسقاط خودروهای فرسوده ضروری است، همچنین توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نقش مهمی در حل معضل آلودگی هوا دارد و به تسهیل تبدیل موتورسیکلت های بنزینی به خودرو کمک می کند. برق یکی از مهمترین راهکارها برای کاهش آلودگی هوا است.

زهرا شمس احسان یکی از اعضای شورای شهر تهران با اشاره به ساخت و ایمنی پل های عابر پیاده گفت: طبق گزارش های دریافتی از سوی شهروندان به ویژه کودکان و بانوان، پل های عابر پیاده به دلیل نبود دید کافی در خیابان ها و کمبود روشنایی با مشکل مواجه شده است.

و ادامه داد: شهرداری موظف است از عبور و مرور شهروندان از روی پل های عابر پیاده اطمینان حاصل کرده و نحوه نصب تابلوهای عابر پیاده را در دستور کار قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید