روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در کهگیلویه و ببیراحمد چگونه است؟


ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911019

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه بویراحمد به مزایای اشتغالزایی این صندوق اشاره کرد و گفت: 141 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ بیکاری یکی از بزرگترین معضلاتی است که تعادل جامعه را به هم می زند و بحران های زیادی را به وجود می آورد.

بیکاری عامل اصلی مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی است و حل آن بسیاری از مشکلات اجتماعی، روانی و اقتصادی جامعه را حل می کند.

وجود بیکاری در هر کشوری باعث افزایش آمار فقر، فساد، توزیع ناعادلانه درآمد، طلاق، ناامنی در آن کشور می شود، ایجاد اشتغال یکی از مهمترین ابزارهای کاهش بیکاری، فقر و نابرابری است.

77f99f42 0f90 494d add2 fb52fab40864 خبر خاکستری

بنابراین ارگان ها و نهادهای مختلف باید با توجه به وظایف و اختیارات خود در جهت کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال مثبت تلاش کنند.

در این راستا یکی از مولفه های مهم در اشتغال زایی، پایه مادی و اعتباری است، زیرا افراد توانمندی هستند که اگرچه در زمینه کارآفرینی و مهارتی دارای توانایی و حرفه هستند، اما به دلیل کمبود سرمایه، هنوز با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص در گفت و گو با صبح زاگرس درباره اقدامات این صندوق برای ایجاد اشتغال و اعطای تسهیلات به متقاضیان، گفت: 1160 فقره تسهیلات با بیشترین پرداخت در بین استانی ها. بانک ها از صندوق کارآفرینی امید. به مدعیان مزایا برای کار پرداخت می شد.

کاظم حاجی پور با بیان اینکه این تسهیلات از محل اعتبارات بند الف تبصره 18، صندوق توسعه ملی و منابع داخلی صندوق پرداخت شده است، گفت: مبلغ تسهیلات در سال 1400 حدود 141 میلیارد تومان بوده است که دو برابر است. -افزایش چند برابری پرداخت تسهیلات.

f8dc91b1 419d 4c77 b417 4526d7579cf9 خبر خاکستری

وی به ابلاغ اعتبارات جدید تبصره 18 بند الف برای سال 1401 اشاره کرد و ادامه داد: پیش بینی می شود در سال 1401 بالغ بر 200 میلیارد تومان از اعتبارات اشتغالزایی پرداخت شود.

این مسئول افزود: برای پرداخت این تسهیلات با کمیته های امداد، بهزیستی، میراث فرهنگی، کارگری، جهاد کشاورزی و فناوری اطلاعات تفاهم نامه ای داشتیم و بیشترین پرداخت ها در حوزه کشاورزی و صنعت بوده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد به برآیند تسهیلات اشتغالزایی اشاره کرد و ادامه داد: با استفاده از سامانه های نظارتی پیش پرداخت، حین پرداخت و پس از پرداخت امکان اعطای مجوز و آزادسازی تسهیلات با وجود روند بازدید وجود دارد. . باید نتایج مثبتی را برای ایجاد اشتغال دنبال کرد که حدود 94 درصد تسهیلات در آن فعال است.

وی با اشاره به فعال بودن نرخ های طرح به دلیل نظارت ها افزود: این نظارت ها به صورت فصلی و سالانه انجام می شود تا تسهیلات دچار انحراف نشود.

حاجی پور به امتیازاتی که به زندانیان آزاد شده از زندان داده شده اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته حدود 100 امتیاز برای ایجاد اشتغال به آنها پرداخت شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید