رونق اقتصادی رفسنجان با تولیدات دانش بنیان امکان پذیر است


ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834230

معین مولا محمدی زاده گفت: باید با ایجاد محصولات دانش بنیان و کمک به اقتصاد کشور و شهرستان درآمد خالص کشور را افزایش دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; به مناسبت روز کارآفرینی با معین مولا محمدی زاده نوگی مدیرعامل شرکت دانش بنیان پژوهشی آب و پایش هوا در رفسنج گفت و گو کردیم.

وی گفت: محصولات دانش بنیان آنهایی هستند که دارای دانش فنی، کارآفرینی و نوآوری باشند. برای تولید یک محصول، به نیروی انسانی نخبه و با تجربه نیاز است که بتواند آن محصول را از یک ایده به محصول تبدیل کند.» و این محصول برای تیم متخصصان کارآفرینی است.



ملا محمدی با اشاره به شعار مقام معظم رهبری «تولید دانش بنیان و اشتغال زایی» گفت: شرکت دانش بنیان آب کاوش و پایش هوا رفسنجان در حوزه مدیریت منابع آب، هواشناسی کشاورزی و کشاورزی و به عنوان شرکت تولیدی با با ایجاد اشتغال، مجوز تولید و کارآفرینی دریافت کرد و در سال 1397 به یک شرکت دانش بنیان تبدیل شد.



وی افزود: شرکت اکتشاف و پایش هوای رفسنجان در سال 1366 تاسیس شد و در همان سال با 5 نفر به طور رسمی در زمینه کشف آب، شناسایی آب های زیرزمینی به روش ژئوفیزیک به عنوان شرکت خدماتی و در سال 1397 تاسیس بر اساس دانش آغاز شد. تولید محصول برای ایستگاه هوشمند ایستگاه هواشناسی کشاورزی.

مدیرعامل داناش بنیان آب کاوشگر و هوا سنجی رفسنجان با تاکید بر اینکه در حوزه کارآفرینی باید به همت خود تکیه کنیم، گفت: نباید از ارگان ها و سازمان ها انتظار کمک داشته باشیم، باید به تلاش خود در حوزه اقتصادی و در برای موفقیت در اقتصاد باید اقتصاد را از نظر علمی پیش ببریم تا توسعه پیدا کند، از راه های سنتی و غیراستاندارد نتیجه مطلوب نخواهد داشت.



وی ادامه داد: اگر علم به تولید کمک کند هم به درآمد اقتصادی می رسیم و هم به اقتصاد و وقتی درآمد اقتصادی بیاید کارآفرینی ایجاد می شود.



مولا محمدی گفت: کارآفرینی در برخی شرکت ها منوط به تهیه یک سری قطعات و تجهیزات برای کار است اما برای محصول ما با 22 شغل می توانیم هزینه های شرکت ها را با فروش محصول تامین کنیم.



مدیرعامل شرکت اکتشاف و پایش هوای رفسنجان گفت: شرکت ما دو محصول و یک سری خدمات از جمله مشاور شناسایی آب های زیرزمینی و تحقیقات تامین آب ارائه می دهد. تاکنون بیش از 3700 پروژه حفاری در سراسر کشور رایزنی کرده ایم.



وی بیان کرد: محصولات این شرکت ایستگاه هوشمند هواشناسی و هواشناسی کشاورزی است که مبتنی بر دانش است که مراحل آزمایش را گذرانده و به تولید انبوه، فروش و ثبت سفارش این محصول می پردازیم. علاوه بر این، این یک ربات کشاورزی هوشمند است که در حال آزمایش و آزمایش است.



ملامحمدی گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، بحران آب و آسیب های ناشی از گرما و سرما و نوسانات و دوره های نامنظم آبیاری این محصول با کنترل پمپ آب و مدیریت آب و مدیریت هواشناسی باغبانی و کشاورزی و در نهایت قیمت قابل دسترس است. می تواند خدماتی را به کشاورزان ارائه دهد که به افزایش درآمد و کاهش هزینه های کشاورزی و کاهش هدررفت آب کمک می کند.



وی گفت: با توجه به تحریم های سرکوبگرانه اقتصادی دشمنان علیه ایران، بهترین کار این است که به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه می توانیم با تولید محصولات و دانش بهتر، درآمد خالص کشور و اقتصاد را افزایش دهیم، عمل کنیم. کشور.



مولا محمدی ادامه داد: اگر به تولیدات شرکت های دانش بنیان توجه کنیم و به فروش این محصولات کمک کنیم، در آینده کشوری هوشمند و سربلند خواهیم داشت.



وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری این پروژه برای شرکت داش بنیان کاوشگران بالغ بر 10 میلیارد تن اعتبار است که 400 میلیون تن آن از محل صندوق نوآوری پررونق استقراض شده و مابقی توسط سهامداران شرکت بازپرداخت شده است.



ملامحمدی خاطرنشان کرد: تیم تحقیق و توسعه شرکت داش بنیان، محققان آب و ناظران هوا با توجه به نیازهای همه جانبه کشاورزی و نیاز به مدیریت آب و تغییر اقلیم در حال تحقیق در مورد سایر محصولات کاربردی نیز هستند که با توجه به تولیدات ، با توجه به نیاز جامعه و در آینده ای نزدیک این محصولات را عرضه، رونمایی و روانه بازار خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید