رونق کسب و کار برندسازی صنایع دستی در جنوب شرقی


ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881298

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

بهروز عیسی زهی با تاکید بر برندسازی صنایع دستی در سیستان و بلوچستان گفت: داشتن برند یا نام تجاری قوی به هنرمندان استان در ارائه و فروش صنایع دستی کمک می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز عیسی زهی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به برنامه های آموزشی این معاونت در سطح استان گفت: برنامه های ادارات آموزش و پرورش ، حمایت از تولید، بازرگانی و تجاری سازی تقسیم شده و عمده فعالیت ها در بخش آموزش به 2 قسمت در زمینه صنایع دستی و برگزاری دوره های کوتاه مدت در مراکز آموزشی تقسیم می شود.

وی با بیان اینکه آموزش های مناطق محلی در طول سال در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد، تصریح کرد: در منطقه سیستان و بلوچستان آموزش ها بیشتر در پوشش سنتی بانوان شامل بلوچ دوزی، سوزن دوزی، خامه دوزی، سکه دوزی که مواد اولیه آن است. استفاده می شود و آموزش ها در این دو زمینه متفاوت است.


معاون صنایع دستی استان تصریح کرد: آموزش حصیر بافی پرده بافته در منطقه سیستان و آموزش حصیربافی از محصولات اصلی انواع ظروف مورد استفاده مردم منطقه بلوچستان است و سفال سنتی نیز یکی دیگر از زمینه های آموزشی است. که یک آموزش اولیه در سفال کلپورگان است.


وی گفت: آموزش صنایع دریایی در جنوب استان و در شهرستان های کنارک و چابهار در حال انجام است و علاوه بر آموزش در رشته های صنایع دستی بومی و غیر بومی از جمله تراش و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به دلیل ارزش افزوده بالا در چندین سال گذشته مورد توجه ویژه قرار گرفت.


عیسی زهی با بیان اینکه تمامی آموزش ها رایگان و آزاد است، تصریح کرد: هنرجویان برای آموزش و گذراندن دوره هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند و سالانه بین 2 تا 3 هزار دانشجو آموزش می بینند.


وی بیان کرد: یک برند می تواند نقش مهمی در جلب رضایت خریداران و افزایش فروش و تولید، داشتن هویت، تصویر و جایگاه مشخص در بازار داشته باشد و بدین منظور صنعتگران بیشتری را در یکی از حوزه هایی که در آن ممکن است توانمند سازد. آنها مشغول کار هستند. رسیدن به یک برند قدرتمند و هدف نهایی ما برندسازی در استان است.


وی افزود: طی تفاهم نامه کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان امور زندان ها تلاش شد آموزش به دانش آموزان ارائه شود و همچنین با برخی نهادهای دیگر تفاهم نامه هایی برای استفاده از ظرفیت منعقد شد. از سازمان ها به منظور آموزش در این راستا دانشگاه پیام نور نیز اعلام آمادگی کرد.


وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته به طور میانگین بین 100 تا 150 نفر با همکاری پارک علم و فناوری دوره های آموزشی تخصصی را گذرانده اند و امسال این ظرفیت دو برابر می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید