رویکرد اعزام ورزشکاران به مسابقات هانگزو خوب است/ هنوز به جمع بندی نهایی برای هیئت ها نرسیده ایم


ساعت: 14:04
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821835

نقش ورزش بانوان در تصمیم گیری و پیگیری امور بانوان افزایش یافته است

معاون اجرایی رئیس جمهور کشورمان در بازی های پاراآسیایی هانگژو گفت: تا مهرماه اردوها و دریافت سهمیه در برخی مناطق به پایان رسیده و نفرات نهایی پس از بررسی انتخاب و اعزام می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مویگان نصیری زاهد، نایب رئیس فدراسیون بانوان جانباز و معلول و نایب رئیس اجرایی کشورمان در بازی های پاراآسیایی هانگجو درباره این انتصاب گفت: کمیته ملی ورزش بانوان پارالمپیک سهم ورزش بانوان را در تصمیم گیری افزایش داده است. ردیابی پرونده های زنان در مقایسه با بازی های قبلی.

وی در ادامه با اشاره به زمان برگزاری مسابقات و برنامه ورزشکاران برای این رویداد خاطرنشان کرد: این مسابقات در مهرماه برگزار می شود. اردوهای آماده سازی تیم ملی برای ورزشکاران و رشته های جاری از سال گذشته آغاز شده و زیر نظر فدراسیون ها و کمیته ملی پارالمپیک به طور منظم برگزار می شود. اردوهای تمرینی و کسب سهمیه در برخی از رشته ها و مسابقاتی که نیاز به سهمیه دارند باید تا مهرماه برگزار شود. این موارد از سال گذشته رصد شده و فینالیست ها انتخاب و در بازی های پاراآسیایی شرکت خواهند کرد.

معاون امور بانوان کشور هانگژو در بازی های پاراآسیایی افزود: بانوان ورزشکار به ویژه در سال های اخیر در بازی های پاراآسیایی و توکیو خوش درخشیدند و جوایز جهانی زیادی را در اختیار داشتند. تمام تلاش من و همکارانم این است که شرایط را چه برای سربازی و چه برای قوای روحی و جسمی ورزشکاران فراهم کنیم همچنین درخواست هایی داریم که امور ورزش بانوان را در ستاد پیگیری و با نگاه ویژه انجام دهیم. در دوره های قبلی

نصیری زاهد در پاسخ به سوالی درباره نحوه اعزام و اینکه آیا افرادی که شانس کسب مدال دارند اعزام می شوند یا خیر، گفت: در چند سال اخیر دید کمیته ملی پارالمپیک خوب است و این نگاه بسیار است. این کمیته علاوه بر نگاه کیفی، در بخش بانوان نیز دیدگاه حمایتی داشته و همواره از بانوان حمایت شده است و در حال حاضر جلسات زیادی در حال برگزاری است و وضعیت ورزشکاران و کسب سهمیه ها مدام رصد می شود. در ستاد بازی ها بررسی می شود و پس از آن تصمیم نهایی گرفته می شود و مشخص می شود که کدام ورزشکاران و با چه رویکردی اعزام می شوند.

نایب رئیس فدراسیون ورزشی بانوان جانباز و معلول در گفتگو با رادیو ورزش تاکید کرد: در بازی های پارالمپیک همه این موارد رعایت شد. تعدادی از ورزشکارانی که در بازی های پاراآسیایی شانس کسب مدال داشتند از جمله خانم دارابیان برای حمایت از این مسابقات اعزام شدند. دارابیان در آنجا توانست رکورد آسیایی را که در اختیار داشت بشکند. به ویژه این حمایت در بازی های پارالمپیک هم هست و با نگاه ویژه و مثبتی که ورزش در کشور برای بانوان دارد، امیدوارم ورزشکاران بیشتری اعزام شوند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید