رویکرد دولت سیزدهم تعامل با کشورهای همسایه است


ساعت: 08:38
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810644

گودرزی گفت: سفر آقای رئیسی به قطر یکی از نمادهای اصیل رویکرد همکاری با کشورهای همسایه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هادی گودرزی در گفت و گو با اروم نیوز گفت: سفر آقای رئیسی به قطر به نفع جمهوری اسلامی ایران و در راستای پیشرفت سیاست های بین المللی برای حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران است. “

این کارشناس سیاسی افزود: دولت سیزدهم و شخصیت آقای رئیسی همواره با سیاستی شفاف و با شجاعت و اتکا به منابع داخلی، توان و اقتدار، رویکرد و نگاهی به سیاست خارجی و بین المللی دارد، افزود: دولت سیزدهم بدون ارتباط با کشورهای خارجی عجله ندارند و همواره متانت سیاسی در رویکرد بین المللی دارند.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی که در سطح دیپلماتیک واقعی مورد استقبال گرم قرار گرفتند، نه در گفتار، بلکه در عمل بود، گفت: دیدارهای آقای رئیسی با پوتین و رئیس جمهور در حال نماز در کرملین مثال زدنی است. این اوج صداقت و شفافیت او در روابط بین الملل است.

معاون علمی و پژوهشی بسیج اساتید آذربایجان غربی گفت: در سفر آقای رئیسی به قطر یک پیام صادقانه و یک پیام سیاسی روشن وجود دارد که به دنبال تعامل و همکاری شفاف توده ها با کشورهای همسایه از یک فضای کاملاً برادرانه است. و موقعیت انسان دوستانه.

گودرزی سفر آقای رئیسی به قطر را یکی از نمادهای اصیل رویکرد همکاری با کشورهای همسایه دانست و گفت: از نظر سیاسی و بین المللی به دنبال همکاری برادرانه و میز مذاکره با حداکثر شفافیت و صداقت است که باعث این صداقت و شفافیت می شود. «کشورهای همسایه ممکن است همکاری کنند یا از هژمونی قدرت ایران هراس داشته باشند

وی افزود: اگر با سیاست خارجی قبلی که التماس دیپلماسی و خنده داشت وارد میدان می شدیم این سیاست محکوم به شکست بود و قطعا در این جلسات همه اقامتگاه ها و حرکت ها زیر ذره بین است.

وی گفت: آقای رئیسی متحمل برخی سیاه‌نمایی‌ها، تنها در راستای منافع جمهوری اسلامی و پیشبرد سیاست‌های بین‌المللی برای ملت و کشور و رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی است، نه برای حزب و شخصیت‌های مهم و دوستان. با توجه به جایگاه والای قطر در میان کشورهای عربی و سفر آقای رئیسی به آن کشور، این امر باعث تغییر موضع سایر کشورها در قبال ایران می شود و بر آینده منطقه تاثیر می گذارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید