زمانی که زادگاه جلال آل احمد در استان البرز حتی کتابخانه هم نداشت/ کتاب های هزار ساله فرهنگ طالقان در خانه های مردم تخریب شد!

ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792316

کتابخانه نیمه کاره طالقان متاسفانه در سال 1378 به دلیل مشکلات وام های استانی (البرز) از بودجه عمرانی محروم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکاین روزها بی مهری به دوست خوب و بی توجهی کارکنان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی مردم طالقان را نگران کرده و لب به انتقاد گشوده است.

یکی از شهروندان ساکن این شهر به خبرنگار تیتریک می گوید؛ بهترین و قدیمی ترین کتاب ها در طالهان نوشته شده و نویسندگان بزرگی در این شهر هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه در طالهان کتابخانه ای ساخته نشده است در حالی که با گسترش فضای مجازی و هجمه های فرهنگی جایگاه آزاد آن به شدت احساس می شود.

و اما طالقانی که مهد علما و ادبای بزرگی چون آیت الله طالقانی، جلال آل احمد و دیگر بزرگان است، در حالی که متاسفانه از نبود کتابخانه عمومی رنج می برد.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه طالقان در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت ; نداشتن کتابخانه برای طالقان با ریشه های عمیق فرهنگی و تاریخی واقعا زشت است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ 1000 ساله فرهنگی این شهر کتاب های زیادی در منازل نگهداری می شود و تعدادی نیز از بین رفته است.

امام جمعه طالقان گفت: اگر پژوهشکده، کتابخانه عمومی یا تخصصی داشته باشیم برای مجموعه کتاب های تاریخی فراخوان خواهیم داد.

کار ساخت کتابخانه طالقان در سال 1376 آغاز شد اما به گفته شهردار طالقان تاکنون پیشرفت چندانی حاصل نشده است.

هادی لطفی در گفتگو با خبرنگار تیتریک؛ کتابخانه نیمه وقت طالقان متاسفانه در سال 1378 به دلیل مشکلات تامین اعتبار استان ها از بودجه محروم شد.

وی ادامه داد: در سال جاری تلاش می کنیم 2 میلیارد تن وام برای پروژه در نظر بگیریم تا در مدت یک سال آن را به اتمام برسانیم.

نبود کتابخانه عمومی در طالقان که از ویژگی های جوامع توسعه یافته در سراسر جهان محسوب می شود، فرهنگ دوستان طالقانی را نگران کرده است.

بی شک با پرورش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می توان به توسعه بیشتر فضای مطلوب، نوآوری فکری و خلاقیت نسل جوان کمک کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید