زمان باروری بعد از فرصت طلایی از بین می رود/ ناباروری ارادی باعث احساس گناه می شود


ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840571

رئیس اداره مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی البرز:

فاطمه مهدوی نیا گفت: ناباروری به دو صورت غیر ارادی و اختیاری است که بیشترین ضربه روحی ناشی از ناباروری ارادی به فرد وارد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاطمه مهدوی نیا، مسئول مشاوره دانشجویی دانشکده علوم پزشکی البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: همه انسان ها از نظر ژنتیکی پنج نیاز درونی دارند، آنچه ما درباره آن صحبت می کنیم بحث بقا است.

وی ادامه داد: نیاز اول برای بقا درآمد است و دومین نیاز تولید مثل یعنی. تولد یک کودک

مهدوی نیا افزود: بیشترین استرس در محیط خانواده و اجتماعی به دلیل عدم تطابق این 5 نیاز اساسی زندگی ماست.

این کارمند تصریح کرد: ناباروری دو نوع غیر ارادی و ارادی است که بیشترین ضربه روحی را به انسان وارد می کند.

وی گفت: افرادی که بر اعمال زندگی خود مسلط می شوند و برای اعمال مختلف وقت می گذارند بیشترین آسیب را می بینند زیرا زمان باروری در دست زوجین نیست و پس از فرصت طلایی از بین می رود.

مهدوی نیا تصریح کرد: ناباروری عمدی در عین حال که احساس گناه می کند، بسیار سخت است و باعث افسردگی می شود.

این مسئول اضافه کرد: نیاز به محبت و تعلق نیاز بعدی افراد به دیدار در خانواده ای دارای همسر و فرزند است و خانواده بدون فرزند وجودشان خالی از آن نیاز است.

وی تاکید کرد: پیشرفت نیاز بعدی انسان است که در خانواده ها متفاوت است و گاهی این نیاز از طریق رشد فرد و گاهی از رشد فرزندان حاصل می شود.

مهدوی نیا ادامه داد: زمانی که با همسر و فرزندان خود ارتباط برقرار می کنیم باید از نیازها آگاه باشیم چرا که مدیریت رابطه کار بسیار سختی است.

این مقام مسئول گفت: فرزندآوری بیماری های نسل ها را کاهش می دهد و یک سندرم روانی اجتماعی است. بقای استرس در چهار عامل مرگ پدر، همسر، خیانت و نازایی طولانی است و در بسیاری از متون علمی ناباروری مترادف کلمه عزاداری است.

وی ناباروری را بدترین اضطراب بی پایان عنوان کرد و افزود: برای حل مشکل روانی ناباروری باید 5 گام برداشت که شامل خودزنی، عصبانیت، چانه زنی، افسردگی و در نهایت پذیرش است که بسیار سخت و طاقت فرسا است. مشکلات ناتوان کننده و روانی تا زمانی که مورد پذیرش قرار نگیرد، درمان نمی شود.

مهدوی نیا در خاتمه خاطرنشان کرد: مادری بهترین نقشی است که زنان می توانند در زندگی ایفا کنند و حاصل ازدواج فرزند است و خانه بدون فرزند به ثمر نمی رسد و به مرور زمان به اختلاف بین زوجین می انجامد. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید