زنان در سبزوار شعار «تو فاحشه ای من زن آزادم»/ 70 درصد بازداشت شدگان در شهرهای بزرگ از خانواده های ثروتمند هستند.

زنان در سبزوار شعار «تو فاحشه ای من زن آزادم»/ 70 درصد بازداشت شدگان در شهرهای بزرگ از خانواده های ثروتمند هستند.

روز جدید بهروز محبی نماینده سبزوار در مجلس می گوید: ما اطلاعات دقیقی داریم که بیش از 70 درصد دستگیرشدگان در شهرهای بزرگ از خانواده های ثروتمند هستند و این پیام روشنی دارد، یعنی مشکل فقط اقتصاد نیست.

رویداد۲۴ محمد آیتی: بهروز محبی نماینده سبزوار به رویداد۲۴ می گوید: اکنون با تعدادی معترض مواجه هستیم که از وضعیت موجود ناراضی هستند و البته تعدادشان کم نیست. این افراد یا در حاشیه بودند یا اگر دسته جمعی بودند تخریب نمی کردند و تن به تن با نیروهای نظامی و انتظامی نمی جنگیدند. این افراد سوالاتی در ذهن خود دارند که باید به آنها پاسخ داده شود، آن سوی ماجرا حامیانی هستند که اتفاقاً در این مدت به این سوال تکیه کردند تا صحبتی باز نشود. این افراد می خواهند هم دولت و هم معترضان را عصبانی کنند تا گفتگو صورت نگیرد.

این چهره اصولگرای مجلس می گوید: من خودم یک ساعت و 40 دقیقه در دانشگاه حکیم سبزواری حضور پیدا کردم تا پاسخگو باشم; دانشگاهی که تحت فشار بود. بسیاری از سؤالات تکراری بودند. همان سؤالاتی که در دهه 1980، زمانی که اصلاحات برنامه ریزی شده بود، تردیدهایی را ایجاد کرد. مواردی مانند برگزاری رفراندوم و غیره. برای آن دسته از سوالاتی که مطرح شده است، به نظر می رسد که خود پرسشگران اطلاعات دقیقی برای همراهی نظرسنجی ندارند. آنجا هم به بنده و اعضای نظام فحاشی کردند. آنقدر دانشجویان را عصبانی کردند که هرگز به بحث و تبادل نظر نرسیدند.

محبی می گوید: حرکت حامیان خارج از کشور از طریق منوتو، ایران اینترنشنال و بی بی سی به فکر حل مشکل نیست. آنها رسما اعلام کرده اند و در صحبت های محرمانه خود که منتشر شده، می بینیم که در حال بحث درباره تجزیه ایران هستند. یعنی این روند به برنامه رسمی و اصلی آنها تبدیل شده است. آنها سعی می کنند فرزندان و عزیزان ما را از گفتگو دور نگه دارند و این درد ماست.
نماینده کرج: رفاه جامعه بهتر شده، الان همه گوشی دارند اما قبلا نداشتند/ مشکل این است که خودمان را با مافوق ها مقایسه می کنیم.

دانش‌آموزان دختر سبزواری شعار «تو عوضی، تو آشغال، من زن آزادم» سر می‌دهند.

وی می گوید: «سخنگوی دولت چند روزی است که برای پاسخ به سؤالات در دانشگاه ها می چرخد ​​و جالب است که می بینید یکی از اساتید منتقد می گوید وقتی به دانشگاه می رود چه جایگاهی دارد؟» اتفاقاً سخنران. فردی آگاه است و به خوبی حاضر است پاسخ دهد. می توانیم در فضای گفت وگو و تضاد آرا به لحظات مثبتی دست یابیم.

نماینده سبزوار می گوید: شهر ما سبزوار شهری مذهبی است. برخی از دانشجویان پسر می خواستند برای اختلاط سلف از دانشجویان دانشگاه شریف پیروی کنند، اما زنان به شدت مقاومت کردند و به آنها گفتند: “شما عوضی هستید، من یک زن آزاد هستم.”

محبی می گوید: راه گفت و گو باز است و حتی می بینیم برخی از افرادی که در گذشته مشکل داشتند در صدا و سیما دعوت می شوند تا مشکلات خود را مطرح کنند. صدا و سیما تلاش می کند چند صدایی را به تلویزیون بازگرداند و در هفته های اخیر این اتفاق افتاده است.

وی می گوید: نامه ای به رئیس مجمع نمایندگان استان تهران نوشتم و از آنها خواستم که کاری مشابه آنچه در شهرستان ها انجام می دهیم انجام دهند و در بین اصناف و اقشار مختلف ظاهر شوند. رفتن به مساجد و پاسخگویی از مؤثرترین کارهاست.

این چهره اصولگرای مجلس می گوید: تذکرات و سوالات بالای نمایندگان مردم از سوی دولتمردان اکنون مشخص است. اکنون سازمان‌ها می‌توانند از مقامات دولتی برای پاسخگویی به جلسه دعوت کنند.

نماینده سبزوار در پاسخ به اینکه امنیت پس از گفتگو نیست، گفت: من با این موضوع موافق نیستم. اتفاقاتی که در شهر می افتد نشان دهنده نگرش تسامح آمیز رژیم نسبت به مشکل است و آنها در تلاش برای حل مشکل هستند. البته طرفین گفتگو باید اخلاق را رعایت کنند. برای رعایت قانون در رفتار، منطق گفت و گو باید حاکم باشد. اگر این اتفاق بیفتد، درک خوبی وجود خواهد داشت.

محبی ادامه داد: اکنون بی احترامی به پرچم و سرود ملی که شاهد آن هستیم بی سابقه و غیراخلاقی است که در تاریخ ایران و سایر کشورها وجود نداشته است. حتی این روند خلاف پروتکل های فیفا است. کشور ما در برخورد با این افراد به مجازات متوسل نشده و کسانی که از بازیکنان شنیده می شوند بهتر است اقدام کنند. بازیکنان باید از بی احترامی به دولت و نظام دست بردارند و اگر این اتفاق نیفتاد باید طبق قانون عمل کنند زیرا بی توجهی به آن منجر به فحاشی می شود.

وی می گوید: اکنون دولتی را اداره می کند که در بدترین شرایط تاریخ ایران از دولت قبل تحویل گرفته است، پس همه باید کمک کنند تا مشکلات اصلی کشور و مشکلات مردم حل شود. اگر مشکل مسکن بر اساس برنامه دولت حل شود یا اقلام اساسی به راحتی در اختیار مردم قرار گیرد، زمینه ایجاد امید در کشور گسترده می شود.

70 درصد از دستگیرشدگان در شهرهای بزرگ از خانواده های ثروتمند هستند

نماینده سبزوار می گوید: ما اطلاعات دقیقی داریم که بیش از 70 درصد افرادی که در شهرهای بزرگ دستگیر شده اند از خانواده های ثروتمند هستند و این پیام روشنی دارد، یعنی مشکل فقط اقتصادی نیست، هرچند من معتقدم مسائل اقتصادی است. پنجمین پاشنه آشیل دولت هستند و در کنار آن فقر فرهنگی نیز جدی است.

محبی می گوید: الان اغتشاشات خیلی کم شده و حالا این افراد بنا به مناسبت وارد صحنه می شوند. می دانم که برخی از معترضان حمایت مالی می کنند. مثلاً به ما گفتند در مشهد که 150 جوان پس از دستگیری جاده آکداسیه را بستند، اعتراف کردند که برای این کار پول گرفته اند. به نظر من همه جریان های سیاسی دیگر باید تکلیف خود را روشن کنند. انتقاد از دولت و مجلس بجاست اما ادامه این فضا به ضرر همه است.

دیدگاهتان را بنویسید