زنگ خطر برای خانواده های ایرانی/ دوستی با «نجسلین»; موهبت تفکر غربی


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814903

تقلید کورکورانه از سبک زندگی غربی که یکی از آنها نگهداری از حیواناتی مانند سگ و گربه در خانه است. مسئولان فرهنگی و همچنین قانونگذاران باید به فکر رسیدگی به این آسیب های فرهنگی باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، تقلید و کپی برداری از فرهنگ غربی اکنون به معضلی تبدیل شده است که خانواده ها و روابط انسانی ایرانی را هدف قرار داده است.

امروزه حیوانات خانگی از جمله سگ ها دوستان بسیاری از مردم محسوب می شوند و جدا شدن از آنها برایشان سخت است! در حالی که روانشناسان معتقدند دلبستگی به حیوان خانگی به هیچ وجه نمی تواند جایگزین روابط انسانی شود.


a199ccd4 044c 43e8 a642 0396705f298c خبر خاکستری


حیوانات خانگی تنها و تنها با یک فرزند یا بدون فرزند در خانواده های ایرانی متولد می شوند

رویا فرامرزی در گفت و گو با مرصاد اظهار داشت: یکی از آسیب های جدی جامعه در سال های اخیر مشکل شکاف های عاطفی و تغییر در ساختار خانواده و عدم رغبت زوجین به فرزندآوری است.

وی ادامه داد: این معضل که به بهانه های مختلف در جامعه رو به افزایش است باعث می شود جوانان به ویژه دختران به ازدواج علاقه مند شوند و در صورت ازدواج علاقه ای به فرزندان نداشته باشند.

این حیوان افزود: حیوان برای برخی افراد همراه بهتری است و به همین دلیل به آن وابسته می شوند و روابط اجتماعی محدودتری دارند. اما باید توجه داشت که وابستگی عاطفی به حیوانات خانگی عواقب و تخریب عمیق و عمیق تری دارد.


e9ab7049 d641 4d1f b98e 717a06a035a2 خبر خاکستری

وی بیان کرد: در طول تاریخ این دسته از حیوانات از جمله سگ ها با انسان ها زندگی مسالمت آمیزی داشته اند، اما با این تفاوت که ماهیت این ارتباط، کیفیت و جایگاه و اندازه سهم زندگی حیوانات در زندگی انسان تغییر کرده است. “

وی با اشاره به فردگرایی و سبک زندگی شهری خاطرنشان کرد: انتخاب دوست برای حیوان بازی برای کودکان یکی از راه هایی است که در چند سال اخیر افزایش یافته و این مشکل باعث ایجاد ارتباط عاطفی بین کودکان و حیوانات خانگی و به عنوان یک اشتباه است. فرهنگی که به نسل های آینده منتقل می شود.

وی گفت: عدم برنامه ریزی برای زندگی، اوقات فراغت بیش از حد و تنهایی مفرط باعث شده است که طی یک دهه گذشته این مورد عجیب در زندگی خانواده ایرانی افزایش یافته و در نتیجه شاهد تولد حیوانات خانگی تنها و با یک فرزند یا بدون فرزند باشیم. . خانواده ها «ایرانی شد.

یک کارشناس ارشد روانشناسی گفت: والدین به بهانه مشکلات اقتصادی ترجیح می دهند برای تربیت فرزند دلبند خود در خارج از کشور کار کنند، طعم خوب خواهر یا برادری را از فرزندان خود می گیرند.

وی در خصوص تاثیر سبک زندگی غربی و رسانه های آنها بر این جریان در کشورمان، افزود: با فرهنگ سازی در رسانه های غربی، سگ به جایگاه صاحب آن تبدیل شده است، بنابراین برخی به داشتن سگ افتخار می کنند. و به آن افتخار می کنم.”


d56c05d9 1050 44d2 8943 34b1223c0e82 خبر خاکستری


نگهداری از حیوانات خانگی ناپاک رفتاری کاملاً نامناسب است / این رفتار برگرفته از سبک زندگی غربی است

ثریا رضایی در گفت و گو با مرصاد گفت: در گذشته داشتن فرزند زیاد نشانه داشتن خانواده سالم و شاد بود و ربطی به وضعیت معیشتی خانواده نداشت. می دهند.

مسئول امور فرهنگی جامعه زنان استان کرمانشاه گفت: این آسیب زمانی بیشتر می شود که برخی از خانواده ها حتی به دنبال راه هایی برای سرگرمی تک فرزند خود باشند تا با پرکردن اوقات تنهایی خود از مشکل در برقراری ارتباط با کودکان و بیان خود جلوگیری کنند. عشق به آنها دلیل است. آنها با حیوانات از جمله سگ رها می شوند.

وی گفت: نگهداری از حیوانات خانگی نجس رفتاری کاملاً نامناسب است. ما در سبک زندگی اصیل ایرانی و اسلامی خود این فرهنگ را نداشته و نداریم. این رفتار ناشی از سبک زندگی غربی است که امروزه در کشور ما رایج شده است.


f85e2917 706a 424e aeab d47505020ca5 خبر خاکستری

رضایی ادامه داد: از نظر فقهی سگ نجس شمرده شده و خرید و فروش آن حرام است. البته مگر در مواردی که فتوای مراجع عظام تقلید را مجاز می داند که اصولاً در زندگی شهری نمی گنجد و با زندگی روستایی و شبانی همراه است.


سگ از نظر اسلام «نجسلین» است.

فرمود: «سگ از نظر اسلام نجس است. یعنی مو، بزاق، ترشحات بینی، ادرار و مدفوع، خون و غیره. برتر هستند و باعث آلودگی محیط زیست می شوند. با وجود این شرایط، نگهداری سگ در خانه به خصوص آپارتمان از نظر قانون و نظافت غیرممکن است.

رضایی با اشاره به اینکه آزار و اذیت همسایگان با نگهداری حیوانات خانگی جرم است، افزود: بنابراین عبارت معروف چهار دیواری اختیاری در اینجا معنایی ندارد و حتی اگر در خانه ویلایی زندگی می کنید، باز هم باید مراقب باشید که بالا بردن خود. حیوان خانگی این است که «به دیگران اجازه ورود نده، چه رسد به اینکه در یک آپارتمان کوچک.

مسئول فرهنگی جامعه بانوان استان کرمانشاه با اشاره به نقش برخی از سلبریتی ها در این موضوع گفت: برخی از بازیگران زن مشهور که مجرد هستند ترجیح می دهند با حیوان خانگی ازدواج کنند و برخی دیگر به عنوان والدین حیوان خانگی می گویند. آنها آن را می گیرند و با افتخار در رسانه های اجتماعی اعلام می کنند.

وی افزود: با حرکت خانواده به سمت الگوی ناباروری، خانواده های متاهل و بدون فرزند رایج می شوند، بنابراین خلاء عاطفی به شدت احساس می شود و نیازهای روحی زن و مرد اعم از زن و مرد برآورده نمی شود، بنابراین این زوج ها معمولاً به پرورش حیوانات خانگی روی می آورند. “

رضایی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: از نظر بهداشتی، پرورش حیوانات خانگی می تواند باعث بیماری های عفونی و انگلی و همچنین بیماری هایی شود که در بین انسان و حیوان شایع است. بنابراین این افراد سلامت خود را نیز به خطر می اندازند.


051f912b 8605 41f4 96a2 c9b902f6c7e7 خبر خاکستری

وی با تاکید بر اینکه الگوی نگهداری از حیوانات در خانه ظلم به حیوانات و همسایگان است، گفت: حیوانات از نظر طبیعی و فیزیولوژیکی برای زندگی در طبیعت طراحی شده اند، بنابراین نگهداری آنها در خانه که امروزه اغلب خانه است، ظلم به حیوانات است. خودشان. شما.”، حیوانات و همسایگان.


تشویق مردم به فرزندآوری یکی از وظایف رسانه ها در جهاد است

فرشته ایزدی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: داشتن فرزند در خانواده یکی از نعمت های الهی است که در ذات انسان نهفته است و یکی از اهداف مقدس ازدواج، بقای نسل در قالب تولد است.

این کارشناس ارشد جامعه شناسی گفت: تولد فرزندان در جامعه باید به یک ارزش تبدیل شود و مبلغان باید ارزش تولد زن را برای زنان توضیح دهند.

وی گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که همه باید زمینه لازم برای رشد جمعیت را در کشور فراهم کنند و نباید از ظرفیت رسانه و فرهنگ برای رسیدن به این هدف غافل شد.


96d8ae48 41c7 4a04 924b 9f30adb4a17f خبر خاکستری


جایگزینی دامداری به جای تربیت فرزند یکی از خطرناک ترین غرایز دشمن است

ایزدی تشویق مردم به فرزندآوری را یکی از وظایف رسانه ها در جهاد عنوان کرد و گفت: جایگزینی تربیت حیوانات به جای تربیت فرزندان یکی از خطرناک ترین غرایز دشمن است که حرکت قدرتمند اسلام را تضعیف خواهد کرد. سیستم. “

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب امروز فرزندآوری و افزایش جمعیت را وظیفه می دانند و هر رسانه ای که مخالف این دستور مهم باشد قطعا مزدور دشمن است.

این کارشناس ارشد جامعه‌شناسی ادامه داد: دشمن به خوبی می‌داند که مهمترین زیرساخت انقلاب، صلابت مومن و خداست و تأثیر فرهنگ منحط آن در تربیت سگ و گربه به جای تربیت فرزند در خانواده یکی از این طرح ها.”

وی گفت: مشکلات فرهنگی بر دلایل اقتصادی برای کمبود فرزند ارجحیت دارد. مسائل فرهنگی بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود».

به گزارش مرصاد، با این اوصاف، آشنایی با حیوانات خانگی و حضور این حیوانات در اماکن عمومی طی سال های اخیر در کلان شهرها رایج شده و دامنه آن به شهرهای کوچکتر نیز کشیده شده است.

تربیت سگ، اگر در غرب به معنای ناتوانی در پرداخت هزینه های تربیت فرزندان است، در ایران نشانه تغییر فرهنگ زندگی و تمایز اجتماعی تلقی می شود. اقدامی که می تواند آینده کشور را از نظر نیروی کار تحت تاثیر قرار دهد.


f9dea5ce 80e2 4df7 a4fa 5a76cf8438d3 خبر خاکستری

اما آنچه امروزه در جامعه مشاهده می شود و متأسفانه در حال رواج یافتن است، تقلید کورکورانه از سبک زندگی غربی است که یکی از آنها نگهداری از حیواناتی مانند سگ و گربه در خانه است. مسئولان فرهنگی و قانونگذار باید به فکر رفع این آسیب های فرهنگی باشند تا این همزیستی ناهمگون با فرهنگ ایرانی-اسلامی به فرهنگ غالب تبدیل نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید