زن نقش اساسی در تشکیل و بقای خانواده دارد


ساعت: 13:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918374

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان در تشکیل و بقای خانواده نقش محوری دارند و اگر این نقش با تولید و اشتغال همراه شود نقطه قوت اقتصاد خرد کشور خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بازدید از تعاونی نگر افشان ماه بانو روستای ماه بانو شهرستان مدهیم، از حضور پررنگ زنان در این شهرستان ابراز خوشحالی کرد. توسعه این تعاونی بیان کرد: زنان در تشکیل و بقای خانواده نقش محوری دارند و اگر این نقش با تولید و اشتغال همراه شود نقطه قوت اقتصاد خرد کشور خواهد بود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با ابراز خرسندی از راه اندازی تعاونی های خانواده گفت: تعاونی های صنایع دستی نه تنها ظرفیت تولید را برای تامین نیازهای داخلی دارند، بلکه از ظرفیت صادراتی خوبی نیز برخوردار هستند.

خزعلی خاطرنشان کرد: در هر نقطه از منطقه که صنایع دستی احیا می شود باید برای ایجاد مناطق گردشگری و بوم گردی تلاش جدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: ورود گردشگران به هر منطقه بومی آغازگر انتقال فرهنگ و صنایع دستی به خارج از کشور و ارز به داخل کشور است.

ثقلندرزهی رئیس تعاونی نگار افشان ماه بانو در این دیدار با تاکید بر اینکه این تعاونی از سال 1395 با هدف اشتغال خانواده به ویژه بانوان تاسیس شده است، گفت: عمده محصولات تعاونی خانواده ما گلدوزی، قالی بافی، سوزن دوزی و آینه دوزی و پس از 5 سال و با استخدام 25 نفر به صورت مستقیم و 30 نفر به صورت غیرمستقیم، خوشبختانه امروز به درجه ای از اعتماد در بین عموم رسیده ایم که مسئولیت گلدوزی سنتی ایرانی به ما سپرده شده است.

این کارآفرین موفق با تاکید بر اینکه تشکیل و حفظ مشاغل خانگی علاوه بر تامین نیازهای مالی خانواده ها می تواند در حفظ بنیان خانواده موثر باشد اظهار داشت: کسب و کار خانگی به دلیل سود و زیان جمعی همه اعضا را به پیشرفت تشویق می کند. این به زنان اجازه می دهد تا علاوه بر بچه دار شدن، بر اساس یک سنت هنری به صورت پاره وقت کار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید