ساختار اداری شهرداری های کشور در بخش محیط زیست در حال تقویت است


ساعت: 14:24
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898842

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت تقویت ساختار اداری شهرداری های کشور در حوزه محیط زیست، گفت: تعداد اعضای کمیسیون تخصصی محیط زیست کلانشهرهای کشور در زمان برگزاری 8 نفر بوده است. شیوع کرونا، اما امروز تعداد اعضا به 20 کلانشهر افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: امروز همزمان با نهمین جلسه کمیته تخصصی محیط زیست مجمع شهرداران پایتخت کشور در ساختمان مرکزی شهرداری تهران، این کمیته در نظر دارد تا تحقق نیاز از انتقال تجربه، هماهنگی و مشارکت در حوزه محیط زیست و بررسی موانع و مشکلات موجود با تقویت ارتباطات و تعامل با نهادهای مختلف و شناسایی مشکلات مدیریتی، اجرایی و قانونی در سایر شهرداری های کشور شکل می گیرد. کلان شهرها شینا انصاری افزود: کمیته ویژه محیط زیست کلانشهرهای کشور زیر نظر کمیته خدمات شهری مجمع تشکیل شده است. وی افزود: محیط زیست معضل رایج کلانشهرها در کشور است و از این رو سعی کرده ایم در این کمیته زمینه را برای بحث و تبادل نظر مدیران فراهم کنیم.



انصاری با تاکید بر اهمیت تقویت ساختار اداری شهرداری های کشور در حوزه محیط زیست گفت: کمیته تخصصی محیط زیست کلانشهرهای کشور حتی در زمان شیوع ویروس کرونا جلسات خود را به صورت آنلاین برگزار می کرد، به طوری که تعداد شهرهایی که اعضای این کمیته در ابتدا 8 شهرستان بود، اما امروزه تعداد اعضا به بیست شهر افزایش یافته است.



وی افزود: علاوه بر مشکلات زیست محیطی کشور که در کمیسیون تخصصی محیط زیست کلانشهرهای کشور به آن رسیدگی شد، مشکلات کنونی از جمله سیلاب های فصلی یا افزایش آلودگی هوا در برخی شهرها از جمله مواردی بود که در راس آن قرار گرفت. تبادل نظر و تجربه



مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه تقویت ساختار یکپارچه زیست محیطی در شهرداری های کشور منجر به تغییرات زیست محیطی می شود، گفت: بی شک مشکلات زیست محیطی معضلاتی فرابخشی است که با تعامل مستمر می توان آن را کاهش داد. نمایندگان کلانشهرها با کمیسیون تخصصی محیط زیست کلانشهرهای کشور دریافتند در عین حال با راه اندازی سایت این کمیته سعی در تسهیل تعامل و همکاری مدیریتی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید