ساختار نیروی انسانی در سازمان اجتماعی باید به سمت بهره وری بیشتر حرکت کند


ساعت: 12:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916341

رئیس سازمان اجتماعی گفت: ساختار نیروی انسانی سازمان اجتماعی در کشور باید مؤثرتر باشد. یکی از اقداماتی که در قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مشخص شده، بحث اشتغال 3 درصدی معلولان در موسسات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی محمد قدری رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن شنیدن چالش ها و مشکلات کارمندان معلول و با بیان اینکه چشم انداز دولت سیزدهم تحول آفرین است، گفت: ساختار نیروی انسانی سازمان بهزیستی در کشور نیازمند حرکت به سمت است. بهره وری بیشتر؛ بنابراین شما شاغل هستید اما یکی از اقداماتی که در قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مشخص شده است، بحث اشتغال 3 درصدی معلولان در موسسات است.

وی افزود: در روند اجرای این قانون، معلولان باید 50 درصد ارزیابی نفر اول را دریافت کنند. از این رو با پیگیری های سازمان اجتماعی در کشور، به منظور دستیابی به سهمیه 3 درصدی اشتغال افراد دارای معلولیت در دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی، مقرر شد حد نصاب بر اساس 50 درصد اعمال شود. از ارزیابی اولین انتخاب شده یک فرد دارای معلولیت در هر بدن.

قادری با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت افراد دارای معلولیت در بخش خصوصی، گفت: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، با نظارت سازمان اداری و کارگری کشور، وضعیت کارمندان کشور تعیین و منوط به داشتن یک امتحان.

وی به مناسب سازی خودروها برای معلولان اشاره کرد و گفت: با ایران خودرو و سایپا رایزنی کرده ایم تا راه و پلت فرم مناسب برای این امر داشته باشند. همچنین واردات خودروهای مصوب سال 1386 را برای اعطای امتیاز معلولان بررسی خواهیم کرد.

یادآور می‌شود، رئیس سازمان بهزیستی در پایان راهکارهایی را برای همکاری و تقویت تلاش‌ها در زمینه حمایت از هنرمندان و ورزشکاران، افزایش مرخصی زایمان، صدور مجدد پلاک برای معلولان، بهره‌گیری از امکانات قرض الحسنه در نظر گرفت. حسنا، ارائه کمک های توانبخشی شامل حق از کارافتادگی در حکم انتخاب شغل، دورکاری، پرداخت سهمیه سوخت معلولان و…

دیدگاهتان را بنویسید