ساخت کمپ مدرسه شهید سلیمانی کرمان آغاز شد


ساعت: 13:33
تاریخ انتشار: 14/29/1400
کد خبر: 1816744

با حضور وزیر آموزش و پرورش عملیات ساخت بزرگترین اردوگاه دانش آموزی کرمان به نام سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با حضور وزیر آموزش و پرورش، امام جمعه کرمان، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه ثارالله، فرماندار، مدیران ارشد نوسازی و آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولین و خانواده شهدا و شهدای ساخت اردوگاه دانش آموزی طلاب مدرسه سرلشکر حاج قاسم سلیمانی بر زمین زده شدند.

مهندس رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در حاشیه مراسم کلنگ زنی این اردو گفت: اردوی دانش آموزی مدرسه راهیان سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فراتر از سایر اردوها طراحی و ساخته می شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی کارکنان مشغول ساخت این کمپ هستند، افزود: برای شروع ساخت این کمپ 50 میلیارد تن اعتبار از محل اعتبارات فرهنگی کشور برای این پروژه اعطا شده است.

یکی از اعضای شورای فنی استان گفت: این کمپ در بالادست هنرستان رضوان کرمان ساخته می شود و ویژگی هایی چون دسترسی و مجاورت با گلزار شهدا، انتخاب منطقه خوش آب و هوای کمپ که مانعی ندارد. سیل و غیره محل نگهداری او بود.

هدایتی با اشاره به اینکه این اردوگاه با همکاری سپاه ثارالله استان، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس احداث می شود، خاطرنشان کرد: اجرای فضای سبز این اردوگاه بر عهده سپاه ثارالله استان بوده و نوسازی مدارس در این طرح اجرا می شود. فاضلاب خاکستری، کلکتورهای خورشیدی، سیستم های تهویه مطلوب، عایق حرارتی و سرمایش و غیره.

یکی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به جانمایی این پروژه ورودی با تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی، خوابگاه، سلف سرویس، مسجد، آمفی تئاتر، درمانگاه، آتش نشانی، سالن بدنسازی، زمین فوتبال، پارکینگ. و … تکمیل خواهد شد.

دکتر رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از پیگیری های استاد زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تشکر کرد و گفت: هوا و منظره کرمان و گلزار شهدای کرمان است. به ساخت و ساز در این کمپ اختصاص یافته است.

دکتر رضایی گفت: با مساعدت دکتر نوری از مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش، ساختمان جدید 5 هکتاری دانشگاه فرهنگیان کرمان در این منطقه ساخته می شود.

وی افزود: تفاهم نامه ای بین سپاه ثارالله، نوسازی مدارس، آموزش و پرورش و استانداری منعقد می شود تا همه دستگاه ها برای اجرای هر چه بهتر این طرح تلاش کنند.

دکتر زینی وند استاندار کرمان نیز در این مراسم گفت: از توجه ویژه وزیر آموزش و پرورش به استان کرمان و سفر به مناطق فقیرنشین جنوب تشکر می کنم و امروز سومین سفر خود را به کرمان انجام دادند که مایه مهربانی است. و درود بر این نظام بزرگ آموزشی استان است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان با توجه به حرم شهید سلیمانی چشم اندازی متفاوت از روند عادی پیدا کرده است، تصریح کرد:

وی به طرح جامع گلزار شهدا در کرمان اشاره کرد و گفت: ما در استان در درازمدت خود را برای پذیرایی از خیل عظیم زائران از سراسر دنیا آماده می کنیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در این مراسم گفت: این معبد با محوریت شهدا و شهدای جبهه مقاومت انشاالله خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش اردوهای زیادی دارد، تصریح کرد: این اردو باید با سایر اردوها متفاوت باشد و به کانونی برای ترویج مکتب شهید سلیمانی تبدیل شود و میهمانان در سراسر دنیا و دوستداران شهید سلیمانی در این اردو پذیرفته شوند. .

دکتر نوری وزیر آموزش و پرورش در این مراسم گفت: آنچه اردو را به اردو تبدیل می کند، فعالیت های آموزشی است که در آن اردو انجام می شود.
دکتر نوری هدف از ساخت این اردوگاه را ارتقای مدرسه شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: در بازسازی مدارس باید به معماری این پروژه توجه ویژه شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دانش آموزان علاوه بر مدرسه باید در مدارس نیز تحصیل کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید