سامانه بارشی از فردا وارد کشور می شود

سامانه بارشی از فردا وارد کشور می شود

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از فردا (۱۲ اردیبهشت) از برخاستن گرد و خاک در نقاط مختلف خبر داد.

صادق ضیائیان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی با پیش بینی 24 ساعت آینده در استان های سمنان، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و شرق مازندران رعد و برق پراکنده و رعد و برق گفت: در برخی نقاط وزش باد شدید با گرد و غبار یا تگرگ همراه است.

وی افزود: روز یکشنبه (14 اردیبهشت) در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سواحل دریای خزر، ارتفاعات اردبیل و کرمان بارش های پراکنده رخ می دهد و به تدریج با ورود بارندگی از سمت غرب در برخی نقاط غرب و جنوب غرب، دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران و غرب اصفهان رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی روز دوشنبه (4 اردیبهشت) بارش ها در شمال غرب، غرب و بخش هایی از جنوب غرب ادامه دارد.

وی ادامه داد: روز سه شنبه (6 اردیبهشت) علاوه بر نوار غربی، استان های سمنان، تهران، البرز، قزوین، دریای خزر، نیمه غربی اصفهان و شمال فارس را فرا می گیرد. بارش‌ها در استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، لرستان، ارتفاعات شمال خوزستان، جنوب استان‌های همدان، زنجان و قزوین، شرق تهران و غرب مازندران فراوان خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور گفت: روز چهارشنبه ۷ اردیبهشت بارش ها در غرب کشور کاهش می یابد و در شمال غرب و شمال کشور به صورت بارش خفیف ادامه می یابد. ، در روزهای یکشنبه و دوشنبه وزش باد نسبتا شدید در شمال شرق و شرق و همچنین در مناطق مستعد گرد و غبار پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، خلیج فارس امروز سخت است.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده را 18 و حداکثر دمای 29 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (14 اردیبهشت) ابر متغیر از بعدازظهر ابری گاهی رگبار و رعد و برق و شدید اعلام کرد. وزش باد با حداقل دمای 20 و حداکثر دمای 27 درجه سانتیگراد.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (3 و 4 اردیبهشت ماه) اهواز با دمای 36 درجه سانتیگراد و بوشهر با دمای 35 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 2 و 5 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی هستند. کشور.

دیدگاهتان را بنویسید