سردار سلیمانی به عنوان قهرمان مبارزه با دشمن در بین همه ملت های جهان شناخته می شود

ساعت: 12:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795112

محمود مرادی گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی نه تنها در بین مردم ایران، عراق، سوریه و لبنان، بلکه در بین همه ملت های جهان از جمله آمریکا و دولت های اروپایی به عنوان قهرمان مبارزه با داعش شناخته شده است. و ناوشکن این گروه تروریستی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود مرادی در گفتگو با خبرنگار بلاغ; وی در خصوص شخصیت سردار سلیمانی گفت: پس از شهادت سردار سلیمانی، حماسه ملی علیه آمریکا شکل گرفت و رئیس جمهور آن کشور را در شرایطی قرار داد که به گفته نزدیکانش از ترس جان باخت. اما شوک دوم کمتر از این تشییع جنازه باشکوه نبود. بلکه زمانی بود که پایگاه نظامی عین الاسد هدف حمله موشکی سپاه قرار گرفت.

وی افزود: این دو پیروزی بزرگ در چهل و یکمین سالگرد انقلاب نشان از پختگی و توانایی و قدرت روزافزون ایران در جهان دارد. او نتوانست پاسخ مقتدرانه ای به آمریکا بدهد.

این کارشناس سیاسی گفت: نظام در شرایطی قرار دارد که جایگاهش از سطح منطقه بالاتر رفته و از این پس باید در سطح یک قدرت جهانی ظاهر شود، زیرا تاکنون هیچ کشوری جرات رویارویی با آمریکا در سطح نظامی را نداشته است. . .

مرادی خاطرنشان کرد: چنین اقدام نظامی ناشی از اعتماد به ساختارها و چارچوب های اساسی قدرت ملی است. به عنوان مثال ابعاد قدرت ملی شامل 140 متغیر با حدود 9 عامل اقتصادی، سیاسی، نظامی، فضایی، فرامرزی، سرزمینی، اجتماعی، علمی، فناوری و فرهنگی است.

وی ادامه داد: ممکن است در برخی از این شاخص ها نقاط قوت و ضعفی داشته باشیم؛ اما در مجموع از نقش موثر خود در افزایش قدرت ملی کم نکرده و همچنان شاهد افزایش هستیم.

این کارشناس سیاسی گفت: حضور میلیونی ملت ایران در راهپیمایی سردار فقید قاسم سلیمانی و وحدت بی نظیر جامعه در آن ایام را می توان نقطه عطف دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و حرکت مترقی آن دانست. .

مردایی یادآور شد: پس از تصویب خروج نیروهای آمریکایی از عراق و تجمع پایگاه های آمریکایی در آن کشور که از ابتدا باعث ایجاد اختلافات جدی در آمریکا شد؛ پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق و تجمیع پایگاه های این کشور در این کشور، این امر موجب بروز اختلافات جدی در آمریکا شد. سربازان و ژنرال های حاضر در عراق رسما اعلام کرده اند که این کشور را ترک خواهند کرد، اما مقامات واشنگتن به رهبری وزیر دفاع گفته اند که هرگز عراق را ترک نخواهند کرد.

وی ادامه داد: همانطور که وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرده است، پایان حضور شیطانی آمریکا در منطقه غرب آسیا آغاز شده است و این روندی که از امروز آغاز شده، پایان نخواهد یافت مگر اینکه آمریکا به طور کامل از منطقه خارج شود و تجزیه شود. همه پایگاه های پایگاه های تروریستی آمریکا در غرب آسیا حاصل خون پاک حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آنها در طول زندگی و مبارزات خود توسط رهبران کاخ سفید کور شدند و پس از شهادت به طومار آمریکا در منطقه پایان خواهند داد. ایران ابزاری روانی برای تأثیرگذاری بر معادلات است، حالا پس از حمله موشکی به عین الاسد، قدرت موشکی ایران به ابزاری برای تقابل در دنیای واقعی تبدیل شده است.

مرادی افزود: امروز نیازمند انسجام ملی و تلاش مردم و مسئولان برای پایداری و اقتدار مردم هستیم و این امر با توجه به معیشت و اقتصاد کشور و نگاه به درون محقق می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید روابط تجاری و دیپلماسی خوبی در منطقه با کشورها داشته باشیم و با رویکردی فعال، برای حفاظت از جاده ای که آغاز شده، گام های اساسی برداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز نیازمند همکاری منطقه‌ای و بهبود روابط تجاری هستیم و این امر جز با درایت مسئولان محقق نمی‌شود و این امری است که کشور از دیرباز به آن نیاز داشته و عذرخواهی‌های دروغین مانع از وقوع آن شده است. کارشناس سیاسی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید