سفر بایدن به تل آویو شکست خورد


ساعت: 01:15
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1883930

سفیر سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد سفر بایدن به تل آویو را ناموفق دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، «دنی دانون» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل روز یکشنبه سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منطقه را شکستی دانست.

یکشنبه شب، دنی دانون در حساب رسمی خود در توییتر گفت که سفر بایدن به اسرائیل شکست خورده است و اولین نشانه های این شکست، اظهارات اخیر مقامات ایرانی در مورد قدرت نظامی خود است، به ویژه پس از بازدید ایرانی ها از سفر رئیس جمهور آمریکا به آمریکا. خاورمیانه آنها متوجه شدند که گزینه نظامی دیگر روی میز نیست.

دانون همچنین خاطرنشان کرد که یایر لاپید، نخست وزیر فعلی اسرائیل، برای تل آویو یک فاجعه است.

اظهارات این دیپلمات صهیونیست تنها ساعاتی پس از آن بیان می شود که کمال حرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی به الجزیره گفت: رژیم صهیونیستی در دوره ضعف به سر می برد و حمایت بایدن آنها را از این وضعیت نجات نمی دهد. ضربه زدن به امنیت ایران از سوی کشورهای همسایه با پاسخ ما به آن کشورها و نیز پاسخ مستقیم ما به رژیم صهیونیستی همراه خواهد بود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز 22 ژوئیه (چهارشنبه هفته گذشته) به سرزمین های اشغالی سفر کرد و با نمایندگان رژیم صهیونیستی دیدار کرد. پس از فرود هواپیمای ایر فورس وان و خروج بایدن، مراسم استقبال با حضور یایر لاپید، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی، آیزاک هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی و نفتالی بنت، رئیس جمهور سابق این رژیم برگزار شد. نخست وزیر آن رژیم

جو بایدن در سخنرانی خود در مراسم استقبال گفت: ما با اسرائیل برای تقویت سامانه های دفاعی از جمله سامانه گنبد آهنین و سامانه لیزری همکاری خواهیم کرد. در این سفر درباره ادامه حمایت خود از راه حل دو کشور بحث و تبادل نظر خواهیم کرد. ما به دنبال صلح هستیم و اجازه نمی دهیم اشتباهات گذشته تکرار شود! روابط عمیقی بین آمریکا و اسرائیل وجود دارد. ما برای صلح و ثبات در منطقه تلاش می کنیم!

پس از پایان سخنرانی جو بایدن، المیادین با اعلام خبر فوری اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مراسم استقبال در فرودگاه بن گوریون از ایران نامی نبرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید