سفر پوتین به ایران نشانه قدرت، عظمت و اقتدار ایران است


ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: 31.04.1401
کد خبر: 1884686

عیسی نکویی گفت: امروز اگر روسای جمهور روسیه و ترکیه با پرچم سه کشور منطقه در کنار هم که دارای منافع مشترک هستند به ایران سفر کنند نشان از اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عیسی نکویی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون درباره سفر رئیس جمهور روسیه و ترکیه به ایران گفت: سفر رئیس جمهور ترکیه و روسیه به ایران نشان دهنده شرایط راهبردی جمهوری اسلامی است. ایران که در منطقه به عنوان هسته ای است یک قطب علمی به عنوان یک شاخص در سراسر جهان می درخشد.

وی افزود: امسال در سطح جهانی واکنش های بسیار خوبی داشتیم اما دشمنان تلاش می کنند شرایط خوبی را که در کشور ما رخ داده کمرنگ کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: با توجه به شرایط استراتژیک کشورمان، پوتین که در دنیا یک ابرقدرت است، تحت عنوان دوست یا کشور بی طرف وارد ایران شد.

نکویی تصریح کرد: پس از صحبت های بسیار دوستانه ای که بین آقای پوتین و مقام معظم رهبری انجام شد، پوتین با دو دست دستان مقام معظم رهبری را گرفت و با حالتی بسیار متواضع در مقابل مقام معظم رهبری ایستاد.

وی اذعان داشت: این نشان از اقتدار، عظمت و اقتدار ایران است که وقتی مقابل یک ابرقدرت آمریکایی قرار می گیرد، بی تفاوت از کنارش می گذریم، اما ابرقدرت دیگری مانند روسیه که با احترام وارد کشور ما شد، بسیار جالب است. و باهوش بین رهبر عالی و پوتین.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: امروز اگر رؤسای جمهور روسیه و ترکیه به نام سه کشور از یک کشور منطقه که دارای منافع مشترک هستند به ایران سفر کنند نشان از اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران دارد.

نکویی درباره کودتای چند سال پیش ترکیه گفت: در آن زمان رئیس جمهور ترکیه شبانه به ایران آمد و نیروهای امنیتی و مجموعه سیاسی ایران به کمک ترکیه آمدند و ترکیه را از شکست 100 درصدی نجات دادند. .

وی با اشاره به سخنان سخنگوی نیروهای مسلح در واکنش به اظهارات چند روز پیش رئیس جمهور آمریکا، تصریح کرد: نیروهای آمریکایی در کودتا در نوژه شکست خوردند و در طبس رزمندگانی که در حال حرکت بودند با هم درگیر شدند و تعداد زیادی از آنها جان خود را از دست دادند و با توجه به موقعیت آمریکا و موقعیتی که ایران در آن زمان داشتیم که انقلاب نوپا بودیم اما آمریکایی ها شکست خوردند.

وی اذعان داشت: امروز پس از 43 سال یکی از قدرت های منطقه هستیم و در مقابل کسانی که می خواهند ما را بکشند و به نحوی منافع ما را در هر جای دنیا زیر سوال ببرند می ایستیم و این نشان دهنده اقتدار و عظمت جمهوری است. ایران اسلامی است.

وی افزود: در مسیر انقلاب اسلامی ایران، جوانان، دانشمندان هسته ای، رزمندگان و فرماندهان بسیاری را از دست دادیم که امروز می توانند با اقتدار بدرخشند و حرفی برای گفتن داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید