عظمت و اقتدار کشور از برکات مجاهدت شهید سلیمانی است/ مدرسه حاج قاسم دلیل اتحاد مسلمانان و آزادگان است.

اعضای شورای شهر قزوین در آستانه سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به پویش ملی «قهرمان من» پیوستند و درباره این اسطوره ملی و بین المللی سخنرانی کردند.

فرج الله فصیحی رامندی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با بیان اینکه سردار سلیمانی از زمان پیروزی انقلاب تا روز شهادت یکی از فرماندهان درجه یک کشور بود. وی گفت: حاج قاسم سلیمانی نماد مقاومت، اسطوره مقاومت در جهان اسلام و عامل اصلی فروپاشی داعش و شکست نقشه های استکبار در منطقه است.

وی افزود: سردار دلا نابودکننده نظم نوین جهانی در آمریکا و محور اصلی بسیج رزمندگان جهان اسلام (فاطمیون، زینب، حزب الله لبنان، جیش الشعبی عراق و مجاهدین دیگر کشورهای اسلامی) بود. “

شهید سلیمانی عامل وحدت امت اسلامی و جبهه مقاومت است

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه سردار سلیمانی عامل وحدت امت اسلامی و جبهه مقاومت است؛ وی گفت: این شهید وحدت آفرین شهدای کشور و صاحب امام زمان (عج) بود.

فصیحی رامندی با بیان اینکه مجاهدت خالصانه حاج قاسم در راه خدا یکی از دلایل محبوبیت این شهید در بین خدا و مردم جهان اسلام است؛ وی تاکید کرد: سردار سلیمانی ابن بشر را فارغ از رنگ و نژاد و مذهب دیده و دل همه را می سوزاند.

وی با اشاره به اینکه عشق رهبری در اعماق سردار سلیمانی می سوزد، خاطرنشان کرد: وی تاکید کرد: این شهید خستگی ناپذیر بود و آرامشی برای آرامش مردم کشورش نبود.

این عضو شورا در پایان گفت: امروز مردم و مسئولان وظیفه دارند شهید سلیمانی را الگوی خود و مانند او قرار دهند که در عرصه جنگ، جهاد، برابری و کمک به مردم در سیل و سیل حضور داشت. زلزله، مدرسه شهید سلیمانی اولویت ماست.»

سردار سلیمانی در دل مردم خواهد ماند

f1a46607 cf1e 4aea 9a1d c24bd27acd78 خبر خاکستری

محسن حق شناس همچنین با بیان اینکه در عصر حاضر شاهد حضور انسان هایی هستیم که از بدو اسلام تاکنون در عمل، اخلاص، شجاعت و تقوا بسیار برتر از انسان بوده اند، اظهار داشت: در عصر حاضر شاهد حضور انسان هایی هستیم. وی گفت: معمولاً شخصیت های نظامی مورد علاقه جوامع نیستند. اما چون شخصیت نظامی شهید سلیمانی جزئی از شخصیت انسانی او بود در دل مردم ماندگار شد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد وحدت، همدلی، وحدت و یکپارچگی در مبارزه با استکبار از برکات سردار سلیمانی است، خاطرنشان کرد: در راه مبارزه با استکبار و استکبار، ایجاد وحدت، همدلی، وحدت و یکپارچگی است. وی افزود: سردار سلیمانی با قدرت بالای حکومتی بسیاری از نقشه های کشورهای خارجی که علیه ما بودند را خنثی کرده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: یکی از ویژگی های قابل توجه شهید سلیمانی که در مالک اشتر به آن می یابیم مقبولیت ایشان برای ولایت است.

این عضو شورای شهر در پایان گفت: مسئولان باید با پیگیری جایگاه و رفتار شهدا، یاد و خاطره شهدا را در دل زنده نگه دارند و فرزندان کشور را با عناصر سازنده هویت کشور آشنا کنند.

شهید سلیمانی وجودش را فدای خدا و انسان کرد

فاطمه اشدری نیز گفت: اسطوره بودن کار آسانی نیست. وی تصریح کرد: بزرگترین درجه ای که خداوند به مردم می دهد نشانه بندگی و با تمام ارزش هایی است که در وجود اسطوره های شهید سلیمانی می توان یافت. این شهید بنده خوب خدا بود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان موظف هستند مانند شهید سلیمانی صادق باشند. وی افزود: سردار دلا به مردم دروغ نگفته بود، با آنها بود و جان و مال و تمام وجودش را فدای خدا و دین و مردم کرد.

این عضو شورای شهر گفت: مردم اخلاص، سلامتی و عظمت شهید سلیمانی را در ساده زیستی او می بینند. اما متأسفانه افراد زیادی هستند که به درجه حکومت می رسند و خدا و خدمت به مردم را فراموش می کنند.

اشدری با بیان اینکه فاصله طبقاتی که امروز شاهد آن هستیم، نتیجه فراموشی انسانیت از سوی مسئولان است، گفت: این فاصله طبقاتی حاصل فراموشی مسئولان است. وی تاکید کرد: مسئولان باید خالصانه در برابر فرماندهانی چون شهید سلیمانی و در برابر مردم خدمت کنند.

سردار سلیمانی الگویی برای همه آحاد جامعه است، با اشاره به اینکه شهید سلیمانی دنیا را در پیشگاه خداوند می بیند، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی دنیا را در پیشگاه خداوند می بیند. وی در پایان گفت: مدیران باید به همه دنیا آنطور که هستند نگاه کنند. به مردم دروغ نگویید و گناه نکنید. چرا که شهید سلیمانی نه تنها برای مدیران، بلکه برای جوانان و مردم در همه ابعاد انسانی، عبادی و بندگی الگو است.

سردار سلیمانی فریاد مظلوم بود

قاسم اللهاری همچنین با بیان اینکه شهید سلیمانی 40 سال خود را وقف کشور، انقلاب و اسلام کرده است، گفت: این شهید سلیمانی 40 سال است که خود را وقف کشور، انقلاب و اسلام کرده است. وی گفت: آرامش و امنیت امروز کشور حاصل حضور سردار سلیمانی در بزرگترین لشکرهای ما در نبرد حق و باطل است.

وی افزود: سردار سلیمانی در بعد بین المللی جایگاه ویژه ای دارد. زیرا به مردم لبنان، یمن و سوریه می رسد و از آنها در جنگ های مختلف با رژیم های صهیونیستی، آمریکایی و عربی حمایت می کند.

این عضو شورا با اشاره به اینکه ذوب شدن در خدا مهم ترین ویژگی شخصیتی حاج قاسم سلیمانی است، خاطرنشان کرد: ذوب شدن در خدا مهمترین ویژگی شخصیتی حاج قاسم سلیمانی است. وی گفت: در وصیت نامه این شهید آمده است: از خداوند خواستم تمام رگ های وجودم را پر کند.

اللهیاری گفت: برای سردار سلیمانی فقط دو دسته ظالم و مظلوم وجود دارد. وی تاکید کرد: حاج قاسم فارغ از رنگ و مذهب و نژاد به فریاد مظلوم می رسد و برای کمک به آنان جان می دهد.

ورود به مکتب سلیمانی ضامن وحدت است

وی در ادامه بیان کرد: اگر مسئولان توصیه های این شهید را سرلوحه کار خود قرار دهند و به مکتب او عمل کنند دیگر مشکلی بین جریان های سیاسی کشور وجود نخواهد داشت.

این عضو شورا در نهایت گفت: سردار سلیمانی خطاب به همه مسئولین گفت: مراقب باشید چیزی که باعث تضعیف دین و انقلاب می شود، نگویید. در این صورت بر پیامبر اکرم و شهدای اسلام خشمگین می شوید.

مهربانی و صلابت در حاج قاسم جاری بود

مهری سادات تقوی نیز با بیان اینکه مهربانی و صلابت در وجود سردار سلیمانی وجود دارد، گفت: صلابت و صلابت در وجود سردار سلیمانی وجود دارد. وی گفت: این شهید با همه اقشار در ارتباط بوده و هیچگاه ارتباط کاری برقرار نکرده است.

وی افزود: شخصیت شهید سلیمانی بدن کشورهای استعمارگر را به لرزه درآورد. زیرا با جسارت و شجاعت وارد عرصه های نبرد بین المللی و مبارزه با داعش شد.

این عضو شورای شهر در پایان گفت: کارکنان باید راه شهید سلیمانی را ادامه دهند و مبانی فکری سردار را ادامه دهند تا بتوانند اخلاق و نگرش جوانان و گام دوم را به سمت سردار دلا سوق دهند.

d8707ec6 df2e 4751 8dd1 3c01dcd585a8 خبر خاکستری

سردار سلیمانی در اخلاق و رفتار سرشار از اخلاص بود

علی فرمانی همچنین با بیان اینکه شخصیت شهید سلیمانی نشان دهنده اقتدار کشور ما در مجامع بین المللی است، گفت: این شخصیت شهید سلیمانی نشان دهنده اقتدار کشورمان در جامعه جهانی است. وی گفت: سردار سلیمانی با ایثار و از خودگذشتگی نشان داده است که می توان با تکیه بر مکتب الهی در عرصه های مختلف با قدرت های بزرگ جهانی مقابله کرد.

وی با اشاره به اینکه اخلاص از بارزترین خصوصیات اخلاقی سردار سلیمانی است، خاطرنشان کرد: وی افزود: مراسم تشیع پیکر این شهید و حضور اقشار مختلف مردم نشان از درک صحیح مردم برای اخلاص سردار داشت.

این عضو شورا در پایان با بیان اینکه همه ما باید به عنوان شهید سلیمانی برای مردم تلاش کنیم و خود را جدا از مردم نبینیم، تصریح کرد: ما باید به عنوان شهید سلیمانی برای مردم تلاش کنیم. وی گفت: ما نباید با پارتی بازی و پارتی بازی ایجاد تفرقه کنیم. و مثل این سردار بزرگ، مرد میدان باشیم.

خون پاک شهید سلیمانی عظمت و اقتدار را برای کشور به ارمغان آورد

حسین صلح جو همچنین به عدم وابستگی سردار به احزاب، افراد و جناح ها اشاره کرد. وی گفت: بارزترین ویژگی شخصیتی این شهید خدمت به مردم است.

وی افزود: خون پاک شهیدان و شهید حاج قاسم سلیمانی عظمت، اقتدار و بالاترین سطح دیپلماسی و بازدارندگی را در عرصه بین المللی برای ما به ارمغان آورده است.

این عضو شورا در پایان خاطرنشان کرد: همه ما به دلیل مسئولیتی که در قبال خون شهدا داریم، باید برای مبارزه با استکبار جهانی که باید در خدمت مردم باشیم، تمام تلاش خود را انجام دهیم.

حاج قاسم شهید برای دشمنان بسیار خطرناکتر است

اما چگینی با اشاره به شخصیت تاثیرگذار سردار سلیمانی در سراسر منطقه گفت: دشمنان تصور می کردند با کشتن این سردار مانع نفوذ وی می شود. در حالی که شهادتش آب سردی در ذهنشان بود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی در قالب عدالت خواهی در مکتب امام راحل تربیت شده است، تصریح کرد: در سال 1385، 1388 به ثمر رسید. وی افزود: امروز پس از گذشت دو سال از شهادت سردار سلیمانی، دوستان و دشمنان اذعان دارند که حاج قاسم شهید برای دشمنان بسیار خطرناک‌تر است.

این عضو شورای اسلامی شهر در پایان با بیان اینکه شهادت حاج قاسمی محور وحدت همه آحاد جامعه است، خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسمی به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان محور وحدت و یکپارچگی در جامعه حضور دارد. وی گفت: همه مسئولان باید اخلاق و رفتار سردار سلیمانی را رعایت کنند.

مهدی مهدیهانی همچنین با بیان اینکه سردار سلیمانی به اتاق فرماندهی اکتفا نکرد، گفت: وی بیان کرد: این شهید به عنوان یک رزمنده معمولی در کنار سربازانش در جبهه حضور دارد و مانند آنها در خط مقدم می جنگد.

وی افزود: شهید سلیمانی دوست داشت از او به عنوان یک سرباز بر سنگ مزارش یاد شود و هرگز راضی نشد که او را فرمانده خطاب کنند.

شهید سلیمانی یک انقلابی عمل گرا بود

دبیر شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه سردار یک انقلابی عمل گرا و واقع بین است. وی گفت: در رفتار شهید سلیمانی اغراق وجود نداشت.

مهدیهانی تاکید کرد: این شهید هیچگاه از آمریکا نترسید و در زمانی که منافع کشور مقابله با داعش بود؛ این شهید در حالی است که این شهید مدافع حرم است. جان در برابر تروریست های آمریکایی روی زمین ایستاد و نقش کلیدی در بیرون راندن داعش از عراق و سوریه داشت.

وی با بیان اینکه سردار شخصیتی مردمی داشت و تا پایان عمر مردمی زندگی کرد، اظهار داشت: سردار مردمی بود و مردمی بود. وی ادامه داد: این ویژگی منحصر به فرد شهید سلیمانی باعث شد که دوستان و دشمنان برای او احترام خاصی قائل شوند.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه فرماندهی صرفاً فرمانبردار و ولی فقیه بوده است، تصریح کرد: وی اظهار داشت: این شهید برای مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده احترام زیادی قائل بود. و مرتب با آنها مشورت کنید.

مهدیهانی گفت: سردار سلیمانی اگرچه ایران را دوست داشت اما نگاه فراملی داشت و به دنبال منافع مسلمانان جهان بود.

وی در پایان گفت: معتقدم شهید سلیمانی را می توان نمادی برای مسئولان دانست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید