سلامت آب شرب اصفهان تایید شد


ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: 1401/03/07
کد خبر: 1842054

رئیس مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان:

رئیس مرکز پایش آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: بهداشت آب شرب مورد تایید مرکز بهداشت و معاونت بهداشتی دانشگاه علم است و مردم به هیچ وجه نگران سلامت آب شرب نباشند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فهیمه امیری در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی در خصوص کیفیت آب شرب استان نیز گفت: متأسفانه در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر آلودگی آب شرب اصفهان مطرح شده است که اصلا صحت ندارد و این خبر را تکذیب می کنم. کلر زنی روزانه و نمونه برداری از میکروب ها و مواد شیمیایی بصورت ماهانه و سالیانه از شبکه آبرسانی کلیه شهرها و روستاهای استان از مراکز بهداشتی درمانی استان و مرکز بهداشت اصفهان به عنوان راهنمای مرجع در سراسر استان اصفهان در ساعت 24 انجام می شود. ساعتی کیفیت، بهداشت و نظارت بر سلامت آب آشامیدنی.

رئیس مرکز پایش و پایش کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: آب شرب اصفهان کاملا سالم و بهداشتی است و به محض ورود آب خام به تصفیه خانه باباشیحالی که یکی از بزرگترین و مدرن ترین تصفیه خانه های کشور است. خاورمیانه برای حذف آلاینده ها، «کلیه فرآیندهای فیزیکی، شیمیایی و ضدعفونی بر روی آب خام انجام می شود و کاملاً تصفیه می شود و به مردم اصفهان این اطمینان را می دهم که هیچ نگرانی در مورد سلامت آب آشامیدنی ندارند و با اطمینان از آب استفاده می کنند. .

وی گفت: در حال حاضر شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب چادگان تکمیل و یا به بهره برداری نرسیده است بنابراین امکان ورود شبکه جمع آوری فاضلاب به رودخانه زاینده رود وجود ندارد.

امیری اذعان داشت: منازل چادگان در صورتی به چاه های جاذب مجهز می شوند که عدم زهکشی این چاه ها باعث آلودگی رواناب های سطحی و کانال ها و ورود فاضلاب به دریاچه شود بر اساس قانون مدیریت پسماند در شهرهایی که هنوز فاضلاب ندارند و تحت پوشش آب قرار نمی گیرند. نظارت و برخورد با متخلفان بر عهده خدمات فاضلاب شهرداری چادگان می باشد.

وی تاکید کرد: تمامی آلاینده های میکروبی، شیمیایی و شیمیایی در بدو ورود با فرآیندهای فیزیکی، انعقاد و لخته سازی، ته نشینی و ضد عفونی از آب خارج می شود و آب به صورت کاملا سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار می گیرد.

مدیر مرکز پایش و آبفای استان اصفهان یادآور شد: تمامی شبکه های آب شرب استان به صورت شبانه روزی پایش می شود، مرکز بهداشت استان به عنوان دستگاه کنترل در سراسر استان به صورت شبانه روزی نظارت بر کیفیت، بهداشت و سلامت را دارد. تحقیق و کنترل بهداشت آب آشامیدنی.

وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب باباشیحالی مجهز به سیستم ازن زنی یکی از مدرن ترین روش های ضدعفونی آب آشامیدنی است و در پایان مراحل تصفیه مجددا با کلر ضدعفونی می شود تا کلر باقی مانده در شبکه باقی بماند. شرب آب و جلوگیری از آلودگی ثانویه.

امیری افزود: تصفیه خانه اصفهان که در حال ساخت است با 75 درصد پیشرفت فیزیکی و 100 درصد پیشرفت فیزیکی شبکه جمع آوری یکی از مدرن ترین تصفیه خانه های ساخته شده در کشور است.

وی گفت: در نظر داریم در سفر رئیس جمهور به استان اصفهان با تامین اعتبار کامل پروژه در سال آینده به زنجیره عملیاتی برسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید