سلسله تکانه های اشتباه محمود صادقی/ چسبیدن به لبه ها برای حفظ حیات سیاسی


ساعت: 14:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898310

وقتی سیاستمداران مدیون انقلاب بر خون مهسا امینی موج می زنند.

محمود صادقی که یکی از اصلاح طلبان برجسته است در ماجرای مرگ مهسا امینی و با وجود تمایل به شفاف سازی افکار عمومی بر اساس واقعیت، باز هم با طرح ادعاهای بی اساس درباره آلودگی هوا با رسانه های معاند تماس گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، محمود صادقی (زاده 2 فروردین 1341) سیاستمدار، حقوق دان، مدرس دانشگاه ایرانی و نماینده سابق تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و فردیس در دهمین دوره شورای اسلامی است که هم اکنون دانشیار است. حقوق در دانشگاه تربیت مدرس و همچنین عضو کانون وکلای دادگستری ایران است.

صادقی که به عنوان نماینده اصلی اصلاح طلبان و افتخار این جریان در لیست امید مجلس شناخته می شود، در چند سال اخیر به جز حاشیه سازی و هزینه زایی، اقدام شایسته دیگری از وی ندیده است. توییتر او مکانی برای انعکاس افکار و برداشت های او، پرسشگری از نهادها، سازمان ها و افراد شده است. اکثر نظرات او اشتباه است و به زمزمه های سیاسی تبدیل شده است.

بسیاری از مواضع مخرب او علیه قوه قضاییه و نهادهای امنیتی به عنوان واقعیت در گزارش های حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران مورد سوء استفاده قرار می گیرد. گزارش هایی که به تدریج زمینه ساز تحریم ها و فشارهای جدید اقتصادی علیه کشورمان می شود.


اتهام صادق آملی لاریجانی

صادقی در آبان 1394 در نطقی در مجلس خواستار توضیح مسئولان در خصوص شایعه انتقال میلیاردها تومان از وجوه قوه قضائیه به حساب های شخصی رئیس این قوه شد.

علی طیب نیا وزیر وقت اقتصاد و دارایی در این خصوص ضمن تکذیب هرگونه تخلف گفت: از 20 سال پیش با هماهنگی وزارت دارایی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجموعه ای مبالغی برای دستگاه قضایی وصول شده است که به صورت واریز به سیستم بانکی کشور انجام شده است، این مبالغ نیز سود دریافت کرده است که البته از اصل پول به هیچ عنوان استفاده نشده است.

صادقی در نطق خود در صحن علنی مجلس از لاریجانی خواست گزارشی از نحوه اجرای حساب های مربوطه «برای جلوگیری از تداوم سوء استفاده بیگانگان و شفافیت بیشتر» منتشر کند. آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه از رئیس مجلس و رئیس جمهور به دلیل عدم حمایت از رئیس قوه در برابر این افتراها انتقاد کرد. دادستان تهران در تشریح این حساب ها گفت: از سال 73 و در دوره ریاست جمهوری محمد یزدی، حساب هایی به نام قوه قضائیه با مجوزهای لازم افتتاح شد و مسئولان ارشد نظام از آن مطلع بودند.


محمود صادقی و بورسیه های غیرقانونی

محمود صادقی در 4 خرداد 1395 و پیش از گشایش مجلس دهم به یارانه بگیران متهم کرد و گفت: نظر قانونی من در این زمینه این است که همه یارانه ها غیرقانونی بوده است. بازگشت همه 3700 سهم به بورس غیرقانونی بود.

پس از اظهار نظر وی تعدادی از دانشجویان بورسیه با طرح شکایت به قوه قضائیه ادعای وی را اتهامی بی اساس خواندند و خواستار رسیدگی شدند. پس از شکایت خصوصی دانشجویان بورسیه از صادقی و عدم حضور وی در دادسرا، قوه قضائیه نیز به علی لاریجانی – رئیس شورای اسلامی – از لزوم حضور صادقی در دادسرا خبر داد اما وی همچنان از حضور در دادسرا خودداری کرد. و به ادعای مذکور پاسخ دهید. سرانجام در 17 آذرماه پس از صدور قرار بازداشت محمود صادقی از اعضای فراکسیون امید به دلیل حضور چند شاکی خصوصی از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران، درگیری عجیبی در اتاق کنترل رخ داد. از رسانه های مخالف رژیم. اخبار ارسالی از کانال تلگرام یا صفحه توئیتر نماینده بلافاصله وارد خروجی آنها شد.

صادقی از همراهی ماموران خودداری کرد و در همین راستا دادستان تهران اعلام کرد که اقدامات محمود صادقی مبنی بر مقاومت در برابر ماموران و تحریک مردم به حضور و تجمع در مقابل منزلش و بر خلاف نظم عمومی جرم تلقی و به آن اضافه می شود. اتهامات قبلی وی بوده و شخص مذکور باید مسئول آن باشد. با این حال صادقی با حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه تایید کرد که یکی از اتهامات وارده به وی سوال درباره حساب های بانکی رئیس قوه قضائیه است.


a3255157 f67c 48dc a62f f1c760755364 خبر خاکستری


اتهام دروغین جعل هویت

محمود صادقی در آذرماه 1395 اظهارنظری نسبتاً رسمی و تکرار اتهام واهی مبنی بر رابطه یک متهم مالی با یکی از مراجع عظام تقلید کرد. یکی از بدهکاران میلیاردی بانک سرمایه در توییتی این مدل را به ناصر مکارم شیرازی نسبت داد که با واکنش پایگاه اطلاع رسانی این بانک مواجه شد.

صادقی در توئیتی آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مرجع تقلید را در رابطه با روابط تجاری و خویشاوندی خود با تاجری متهم به تخلف مالی متهم کرد و از مرجع تقلید خواستار شفاف‌سازی این موضوع شد. او آن را پس داد.

محمود صادقی روز جمعه ششم بهمن ماه طی پیامی در توئیتر خود از تبرئه سعید طوسی، یکی از قاریان مشهور قرآن در ایران از اتهام کودک آزاری خبر داد.

سعید طوسی در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز در پاسخ به محمود صادقی نماینده مردم تهران در شورای اسلامی گفت: من اصلا این آقا را نمی شناسم. قطعا هر کی که هست دروغ میگه و ادعای ایثار میکنه و از خودش حرف میزنه. اگر مشکلی دارند با وکیل من آقای حمید حراوی تماس بگیرند تا احراز صلاحیت شوند.»


5fca27e4 2a36 4039 8456 f9732cb0e9b4 خبر خاکستری


دروغ درباره آستان قدس رضوی

وی در مناسبتی دیگر درب حمام آستان قدس رضوی را پیله زد و برای زیر سوال بردن رقبای سیاسی خود به دلیل بی توجهی به شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی، عکسی از درب سرویس بهداشتی یکی از سرویس های حرم منتشر کرد. امام رضا (ع) کرد و فرمودند آستان در سال حمایت از کالای ایرانی از درهای ساخت اتریش برای خدمات خود استفاده کرد!

دیری نگذشت که مشخص شد شرکت سازنده آن یک شرکت ایرانی از استان کرمان است که سابقه طولانی در تولید درب های پی وی سی با استفاده از تکنولوژی اتریش دارد. اگرچه مشخص شد که صادقی در این زمینه اشتباه کرده است، اما باز هم بدون عذرخواهی دست از کار کشیده و با انتشار عکس درب سرویس بهداشتی اعلام کرد که نه، حرفش درست بوده است!

اما محمود صادقی در خرداد 1377 در خصوص کشته شدن میترا استاد توسط همسرش که اتفاقاً اصلاح طلب است، گفته بود که در ماجرای نجفی نمی توان مسائل مختلفی را نادیده گرفت چرا که ممکن است یک موضوع شخصی و خانوادگی باشد. مثل هر جنایت دیگری که در جامعه اتفاق می افتد و هیچکس از آن خبر ندارد. این احتمال وجود دارد که نجفی مسئولیت این قتل را به عهده گرفته باشد، ادامه داد: آن ها نیاز به تحلیل جامعه شناختی دارند تا بفهمند چرا جامعه آنقدر خشن شده است که فردی مثل نجفی اسلحه به دست می گیرد، کسی که نمی تواند گنجشکی را بکشد.

او در این اظهار نظر برخلاف موارد قبلی، موضوع را شخصی اعلام کرده و حتی پا را فراتر گذاشته و جامعه را مقصر رفتار هم حزبی خود می داند.


5(2) خبر خاکستری

محمود صادقی در تازه ترین اقدام خود و در خصوص موضوع مهسا امینی نیز در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس قوه قضائیه از رئیس این قوه خواست دستور ویژه رسیدگی به موضوع مهسا امینی و برخورد قانونی با مراجع ذیربط را صادر کند. .

اما وی به این نامه اکتفا نکرد و با انتشار توییت هایی مواضع رهبری، رئیس جمهور و نیروی انتظامی را نیز در این زمینه زیر سوال برد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید