سلسله پهلوی جز منافع خود در خاک ایران ثمری نداشت

وی افزود: ایران در زمان رژیم پهلوی به صنعت، علم، کشاورزی، ارتش و… وابسته بود. و در واقع ضعف و ناکارآمدی این رژیم باعث شورش مردم شد، زیرا این خانواده هیچ منفعتی برای ایران نداشته است.

شاهوارپور در تشریح دستاوردهای قبل و بعد از انقلاب گفت: در سال 1352 تولید نفت 6 میلیون بشکه گزارش شده بود، اما در سال 1355 که تولید نفت بیش از پیش افزایش یافت. بیش از 39 درصد ایرانیان از هیزم و سوخت حیوانی برای گرمایش استفاده می کردند و بقیه از نفت خام استفاده می کردند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان ادامه داد: این مورد را با دوران پس از انقلاب مقایسه کنید که پس از 8 سال جنگ کشور در مسیر توسعه و سازندگی قرار گرفت و اقدامات موثر و چشمگیری در این زمینه انجام شد. برای تامین گاز.

وی بیان می کند: در سال 55 بیش از 92 هزار روستا وجود داشت که از این تعداد فقط 14 درصد یعنی. 4000 روستا به برق دسترسی داشتند، اما امروزه اکثریت قریب به اتفاق روستاها دارای کابل برق هستند.

شاهوارپور ادامه داد: در سال 1955 بیش از یک میلیون و هفتاد و هفت هزار خانوار در کفرناحوم وجود داشت، اما امروزه با وجود حاشیه نشینی؛ مردم در قلع زندگی نمی کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خجست ادامه داد: همچنین بیش از 78 درصد روستاها از آب شرب برخوردار نبودند و روستاهای مجهز به آبرسانی آلوده به آب بودند.

وی گفت: این روزها شاه برای جشن 2500 سالگی سلطنت از 300 تا 800 میلیون دلار پرداخت کرد و این در حالی بود که بیش از 35 درصد جمعیت ایران دچار سوءتغذیه و عدم دسترسی به غذای کافی بودند. البته در آن زمان این قیمت بسیار بالا بود و مطمئناً می توانستند برای صلاح مردم زحمات زیادی انجام دهند.

شاهوارپور ادامه داد: در سال 56 تنها 2 درصد صادرات کشور غیرنفتی بود و نفت و گاز به صورت خام فروخته می شد. صنعت، کشاورزی، پزشکی و… نیز توسعه نیافته است، در حالی که امروز ایران حتی در حوزه توریسم درمانی نیز درآمدزایی دارد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی خوزستان در ادامه به تشریح مقایسه ایران با سایر کشورهای همسایه پرداخت و گفت: یکی از ضروری ترین و حیاتی ترین زیرساخت های دولت برای جامعه ایجاد امنیت است.

وی افزود: کشورهای اطراف جمهوری اسلامی ایران مانند عراق، عربستان، بحرین، عمان، قطر، امارات، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، ترکیه، آذربایجان، هند و… بدون کمک نمی توانند امنیت را تامین کنند. قدرت های جهانی.”

شاهوارپور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که می تواند از استقلال خود دفاع کند، گفت: عربستان به موشک های آمریکایی، امارات به توازن بین نیروهای مختلف، اسرائیل و عراق و توازن بین نیروهای مختلف نیاز دارد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان ادامه داد: علاوه بر این، قدرت دولت مرکزی افغانستان به قدری کم است که تعدادی باند پایتخت را در اختیار می گیرند و در پاکستان حکومت ارتش و کارمندان آن رسمیت دارد. البته این ارتش با آمریکا، انگلیس و برخی قدرت های جهانی مرتبط است.

وی ادامه داد: شبه نظامیان یمن انصارالله امارات را با چند موشک تهدید به نابودی می کنند و برای مقابله با عربستان تمام توان خود را انجام نداده اند و هدف آن عقب راندن دشمن در حملات تروریستی است زیرا این کشورها نمی توانند امنیت خود را تامین کنند.

شاهوارپور افزود: بعلاوه بحرین بدون حضور نیروهای منطقه ای و خارجی وجود نخواهد داشت و دو یا سه طایفه به راحتی می توانند این حکومت را سرکوب کنند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی خوزستان گفت: در حال حاضر نظریه پردازان مکتب لیبرال سرمایه داری به این نتیجه رسیده اند که باید با پرداخت هزینه ها و اعزام نیرو به منطقه، توسعه تفکر خود را جایگزین کنند. در نتیجه با توانمندسازی یک یا دو کشور به ایده ها و برنامه های خود پی خواهند برد و این کشورها این ابرقدرت تغییر و تحول در منطقه خواهند بود.

وی با اشاره به حمایت ترکیه از آذربایجان، ارمنستان و سایر کشورها در تخریب حیاط خلوت، افزود: این اقدامات ترکیه در راستای مقابله روسیه با غرب و در صورت قطع وابستگی ترکیه به کشورهای غربی بوده است. این کشور با چالش ها و مشکلات جدی مواجه خواهد شد و عربستان سعودی نیز در وضعیت مشابهی قرار دارد.

شاهوارپور ادامه داد: نمونه دیگری از این وابستگی را می توان در بحث های علمی مشاهده کرد. چند کشور در منطقه موفق به تولید انبوه واکسن برای نجات جان مردم خود در زمان شیوع ویروس کرونا شده اند؟ کشورها در حال خرید واکسن برای فروش نفت هستند تا از جان خود در برابر ویروس شیطانی محافظت کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان افزود: اما راهبرد ایران در دوران اپیدمی تاج، خرید و تولید همزمان واکسن بود و اکنون مازاد واکسن ها به کشورهای دیگر ارسال می شود. اما در برخی کشورها حتی خارج از منطقه ما این ظرفیت را ندارند و پس از مدت ها موفق به تولید تنها یک نوع واکسن شدند.

وی افزود: همچنین در منطقه غرب آسیا، عربستان سعودی، امارات و سایر کشورها با سرمایه گذاری در نفت توانسته اند عملکرد خود را در زمان شیوع ویروس کرونا به نمایش بگذارند، در حالی که عملکرد مناسبی نداشتند و شرکت های چندملیتی خارجی ظرفیت لازم را برای آنها فراهم کردند. “کردن.

شاهوارپور گفت: اعمالی را که با پول انجام می شود نشان دهید. این امری اساسی و زیربنایی نیست، زیرا این نوع کشورها در هنگام بروز بحران در حل آن ناکام هستند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خوزستان گفت: کشورهای غربی برای توسعه صنعت و اقتصاد خود نیازمند بازار هستند و به همین دلیل از تعدادی از کشورهای عقب مانده و توسعه نیافته در نقاط مختلف دنیا برای خرید محصولات و صنایع خود حمایت می کنند. با پول آنها. “خودت را گسترش بده و ارتقا بده.

وی در پایان یادآور شد: مردم باید با دقت بیشتری به رویدادها و تحولات پیرامون خود و گذشته خود، شرایطی که ایران پشت سر گذاشته است، نگاه کنند و ظرفیت زیرساختی آن را با برخی از تحولات پوچ منطقه مقایسه و رصد کنند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید