سم زدایی 56 نوزاد و کودک وابسته در استان در 18 ماه گذشته

ساعت: 16:49
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1782033

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اعلام کرد؛

سعید آیتی گفت: از فروردین سال گذشته تا پایان شهریورماه امسال 56 نوزاد و کودک زیر 18 سال معتاد در واحد پزشکی بیمارستان های بجنورد و اسفراین سم زدایی شدند که وابستگی آنها منفی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید آیتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در گفت و گو با عصرتراک گفت: کودکان زیر 18 سال در روستاها هستند.

آیتی اعلام کرد: سال گذشته 13 نوزاد دختر، 27 نوزاد و پسر، همچنین در شش ماهه نخست امسال 9 نوزاد دختر و هفت نوزاد و پسر در این دو بیمارستان و زیر نظر تیم پزشکی سم زدایی بستری شدند. از آنها در حال سم زدایی هستند.

وی افزود: این بیماران تا پایان دوره سم زدایی تحت درمان قرار می گیرند تا سم اعتیاد در بدن آنها منفی شود.

وی با بیان اینکه نوزادان و کودکان به طور ناخواسته معتاد می شوند، گفت: اعتیاد جسمی به مواد مخدر دارند اما از نظر روحی و روانی به مواد مخدر اعتیاد ندارند.

وی درباره دلایل مصرف مواد مخدر توسط نوزادان و کودکان نیز بیان می کند: وقتی مادر به شدت معتاد است، نوزاد معتاد به دنیا می آید.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی همچنین افزود: در صورت اعتیاد خانواده ها به مواد مخدر، احتمال اعتیاد نوزادان و فرزندان این خانواده ها نیز بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی خانواده ها برای تسکین درد از مواد مخدر استفاده می کنند، این باور غلط باعث شده است که برخی از نوزادان و کودکان بر اساس این باور غلط والدین و خانواده خود معتاد شوند.

آیتی از خانواده ها خواست در صورت بروز بیماری و درد فرزندان خود را به مراکز درمانی معرفی کنند و از مصرف داروهای مسکن خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید