سناریوی دوباره اصلاح طلبان در ترور شهردار تهران ، این بار در گرگان

زمان: 13:27
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777081

برخی از فعالان اصلاحات در فضای مجازی گلستان مانند مخالفان در موضوع سرقت آب اقدام کرده و سعی می کنند سارق و شاکی را جایگزین کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ؛ سرقت بزرگ آب در گرگان یکی از موضوعاتی بود که اولین بار در تیر 1400 توسط یکی از رسانه های استان گلستان مطرح شد. علناً ، چون گرگان در بحران کمبود آب قرار دارد و فرصتی برای تنش های اجتماعی ایجاد شده است ، ممکن است مناسب نباشند ، بنابراین مقامات به دور از حاشیه سازی رسانه ها با این موضوع برخورد کرده اند.

واکنش فعالان فضای مجازی به سرقت آب گرگان

با این حال ، موضوع سرقت آب در یکی از محورهای گرگان این روزها بازتاب گسترده ای داشته است ، در حالی که مسئولان می گویند این پرونده را جسورانه تا نتیجه گیری ادامه می دهند ، اما برخی از فعالان فضای مجازی مانند مخالفان در این زمینه اقدام کرده اند. سوال کرده و ظاهراً سعی در تغییر موقعیت مجرم و شاکی دارد.

مدت کوتاهی قبل از ارسال پرونده به دادگاه ، برخی از رسانه ها از نفوذ گسترده خبر دادند و صاعقه ناشی از نفوذ به سمت سیستم آب و فاضلاب استان گلستان که شاکی و محرک پرونده بود ، هدایت شد.

با فرض صحت چنین چیزی ، افشای این پرونده توسط شرکت آب و فاضلاب نوعی خودزنی تلقی می شود و آنها می توانند مانند موارد قبلی سرقت آب در ملاء عام به این موضوع بپردازند ، اما به نظر می رسد چنین این ادعاها از فضای واقعی پرونده دور است ، اگرچه دادگاه و بازرسان پرونده مطمئناً همه جنبه های پرونده را بررسی کرده و عاملان این فاجعه را رها نخواهند کرد.

یکی از دلایلی که برخی رسانه ها در مورد موضوع نفوذ بحث می کنند این است که تهیه و تجهیز این میزان مشاغل برای یک شب و دو روز نیست و امکان همکاری برخی افراد وجود دارد ، اما به نظر می رسد این رسانه ها اطلاعات دارند. آنها ابعاد دقیقی از این حادثه ندارند ، زیرا به گفته کارشناسان انتظار می رود این سرقت آب بیش از چهار سال اتفاق افتاده باشد ، در حالی که ادغام شرکت آبرسانی و فاضلاب روستایی و شهری در دسامبر 1998 صادر شد و شرکت قبلاً مالک این خطوط نبود.

برخی رسانه ها و فضای مجازی نیز ادعا می کنند که بین عاملان این پرونده و افراد با نفوذ خویشاوندی وجود دارد و این مشکلات مانع از ادامه صحیح پرونده می شود ، اگرچه موضوع نفوذ در این پرونده از سوی قوه قضاییه استان رد شد ، اما برخی از عناصر به نظر می رسد روند اصلاحات از جو ایجاد شده پس از افشای ابعاد پرونده می ترسد و آن را به عنوان پرونده ترور شهردار تهران تلقی می کند و همه را به جز یک سارق آب مقصر می داند. آنها می دانند.

جالب است بدانید برخی از فعالان فضای مجازی که بارها از مدل کشت در بحران کم آبی اطلاع داده اند و در حالی که جهاد کشاورزی مدل کشت را اصلاح کرده است ، اما در مورد سرقت آب از گرگان در حالی که رفتار نادرست چنین افرادی باعث کم آبی در گرگان شده است.

پرتاب سنگ در بررسی پرونده سرقت آب گرگان

به نظر می رسد این فشار به جای کمک به رسیدگی به پرونده ، این پرونده را به هم پیوند می زند و میزان بی نظمی این فعالان سایبری در مورد سرقت آب گرگان را در ذهن ایجاد می کند. و آیا آنها به رنج مردم گرگان در تابستان فکر می کنند ، که 9 تا 11 ساعت آب بدن خود را تحمل کردند ، یا وسوسه شدند در این مورد سنگ پرتاب کنند یا اهداف سیاسی خود را دنبال کنند؟

آیا دلیل تجزیه و تحلیل اخبار سرقت آب در فضای مجازی قبل از ورود قوه قضاییه به موضوع است ، به غیر از این که این افراد به دنبال انحراف افکار عمومی از موضوع اصلی هستند.

یکی از مشکلاتی که ممکن است در این مورد راه را برای برخی از مدیران سابق باز کند این است که گفته می شود یکی از فرمانداران شهرستان در چهار سال گذشته به این موضوع اشاره کرده است ، اما در آن زمان به هر حال به این موضوع رسیدگی نشد. واکنش ها به نظر می رسد این پرونده از طریق مجاری قانونی توسط مقامات در حال بررسی است و به نظر می رسد که بهترین موقعیت در این زمینه باید از طریق دادگستری استان گلستان و رسانه های رسمی اتخاذ شود ، اما عملکرد افراد یا شهرت آنها نباید مورد قضاوت قرار گیرد. چشم های بسته.

قطعاً بزرگان این شهر که بارها از تریبون های مختلف به موضوع بحران کم آبی گرگان اشاره کرده اند و در جلسات مختلف با مسئولان نگران آن بوده اند ، نمی خواهند مسئولان از این قضیه چشم پوشی کنند و ما باید به همه چیز اجازه دهیم. بر ترازوی عدالت سنجیده شد.

دستگیری دو متهم اصلی پرونده سرقت آب در گرگان

در راستای این پرونده ، دادستان و انقلاب در مرکز استان دیروز از دستگیری متهم اصلی پرونده تجاوز به یکی از منابع اصلی تامین آب ساکنان گرگان خبر داد.

حجت الاسلام سید رضا سید حسینی می گوید: این پرونده دارای دو متهم است که امروز پس از احضار به دادسرا و اطلاع از اتهام ، به دستور بازپرس پرونده ، متهم اصلی تا اتمام تحقیقات دستگیر شد.

سید حسینی افزود: بررسی های اولیه نشان می دهد متهمان این پرونده که دو نفر هستند از یکی از خطوط اصلی آبرسانی به گرگان منشعب غیرقانونی شده اند.

وی ادامه داد: تاریخچه این انحراف غیرقانونی زمانی آشکار شد که کارشناسان کنترل کیفیت اداره آبرسانی و فاضلاب استان به اختلاف بین آب ورودی و خروجی مخزن شرق گرگان پی بردند و بررسی ها این اقدام غیرقانونی را آشکار کرد.

از سوی دیگر ، مردم انتظار دارند که قانون با دقت رفتار شود تا هیچ کس در آسایش و آرامش مردم دخالت نکند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید