سهم شرکت های دانش بنیان غربی از بازار سرمایه تنها 2.2 درصد است.


ساعت: 15:31
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913429

محمود گودرزی گفت: از بین 7800 شرکت دانش بنیان کشور، سهم چهار استان کرمانشاه، ایلام، لرستان و کردستان حداکثر 2.2 درصد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، محمود گودرزی امروز پنجشنبه در اولین همایش منطقه ای تامین مالی غرب کشور که در محل اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، گفت: سهم سیستم تامین مالی در نظام بانکی حدود 75 درصد است. یعنی بازار سرمایه در دهه گذشته از 5 درصد در سال 90 به 25 درصد رسیده است که نشان از پتانسیل خوب این بازار دارد.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به آینده بازار سرمایه افزود: باید با ابزارهای مختلفی که در این زمینه وجود دارد زمینه رشد بازار سرمایه فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در چند دهه گذشته بازار سرمایه مبتنی بر شرکت های غول پیکری بود که دارایی های فیزیکی تولید می کردند، گفت: امروزه نقش شرکت های تولید کننده ثروت و ارزش افزوده مبتنی بر دانش در بورس های دنیا افزایش یافته است و این امر جاده این است که مقابل بازار سرمایه کشورمان باشد و راهی جز این نخواهد داشت و دید روشنی در مقابل بازار سرمایه خواهد داشت.

صلاح ورزی خاطرنشان کرد: تعداد شرکت های دانش بنیان در استان های غربی بسیار کم است و از بین 7800 شرکت دانش بنیان کشور، سهم چهار استان کرمانشاه، ایلام، لرستان و کردستان حداکثر 2.2 است. درصد، و با توجه به نقش این شرکت ها در زمینه اشتغال و اقتصاد، باید به آنها فرصت توسعه داده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید