سواد یک معضل بین المللی است که شاخص های توسعه کشور را تحت تاثیر قرار می دهد

ساعت: 15:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801297

مدیر دفتر پژوهش و تولید محتوای نهضت سوادآموزی:

مشهدی عباسی با اشاره به اهمیت سواد و سواد در آموزه های دین مبین اسلام گفت: سواد یک موضوع بین المللی است که در شاخص های توسعه کشور موثر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از راه آرمان حمیدرضا مشهدی عباسی در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اهمیت سواد و سواد در آموزه های دین مبین اسلام، خاطرنشان کرد: سوادآموزی یک موضوع مهم بین المللی در شاخص های توسعه یافتگی کشورهاست. نقش موثر .

وی با اشاره به مشکلات مختلف آموزش و پرورش در حوزه های مختلف آموزشی، نیروی کار، مالی و فرهنگی تاکید کرد: توجه به سواد و سواد و تلاش برای ریشه کنی بی سوادی نیز یک ضرورت مسلم است.

مشهدی عباسی با اشاره به تاکید و نگاه ویژه مقام معظم رهبری به سوادآموزی و ریشه کنی بی سوادی در کشور بر انسداد بی سوادی در نقاط مختلف کشور تاکید کرد و افزود: ریشه کن شدن بی سوادی نیازمند عزم ملی و تعامل و همکاری همه است. موسسات با آموزش

مدیر گروه تحقیقات و تولید سازمان سوادآموزی کشور گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر، متاسفانه طبق تحقیقات انجام شده تعدادی از دانش آموزان کلاس اولی به دلایل مختلف ثبت نام نکردند که شناسایی بی سوادان مردم و جلوگیری از اصول بی سوادی یک ضرورت مسلم است.

حمیدرضا مشهدی عباسی گفت: آموزش سوادآموزی برای افراد بی سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال در اولویت اول وزارت آموزش و پرورش کشور است.

بر اساس این گزارش: مدیر اداره تحقیقات و تولید سازمان سوادآموزی به همراه تیم سنجش نهضت سوادآموزی کشور به منظور بازدید و ارزیابی روند سوادآموزی در شهرها و مناطق استان کرمان به کرمان سفر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید