سود 40 میلیارد دلاری روسیه از تحریم ایران!

سود 40 میلیارد دلاری روسیه از تحریم ایران!

روز جدید:این مقام صندوق امنیت ملی در ادامه دلیل خوب ارزیابی شدن تحریم های ایران برای مسکو را به دلیل انزوای نفتی این کشور و احتمال ورود روسیه به صنعت نفت ایران ارزیابی کرد و گفت: در ادامه باید بر گسترش روابط مشترک اقتصادی تمرکز کنیم. ما برنامه های سرمایه گذاری بلندپروازانه و جدی داریم که از جمله در بخش نفت و گاز ایران اعلام شده است. ما در مورد مبالغ هنگفت صحبت می کنیم. بیش از 40 میلیارد دلار.

کنستانتین سیمونوف، مدیرکل صندوق امنیت ملی انرژی روسیه، دریافت پهپادهای ایران از مسکو را تایید کرد و همزمان گفت که ادامه تحریم‌های هسته‌ای غرب علیه ایران به روسیه فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری هنگفت در نفت و گاز ایران می‌دهد. بخش

سیمونوف که در یک برنامه تحلیل خبری در روسیه شرکت داشت، گفت: «روابط ما (با ایران) بسیار پیچیده بود. چه در دوران شوروی و چه در دوران پس از شوروی. اما اکنون می بینیم که ایران یک انتخاب سیاسی جدی انجام داده و در نتیجه تحریم می شود. اتحادیه اروپا این تحریم ها را اعمال می کند. بسته ششم و هشتم تحریم‌ها قرار است 5 دسامبر اعمال شود. ما نیز مشتاقانه منتظر آن هستیم. اما این واقعیت که ایران همچنان تحت تحریم است و تحریم‌ها در حال قوی‌تر شدن هستند، باید صادقانه بگویم که این خبر خوبی برای ما است.»

این مسئول صندوق امنیت ملی در ادامه با ارزیابی اینکه چرا تحریم‌ها علیه ایران به دلیل انزوای نفتی این کشور و احتمال ورود روسیه به صنعت نفت ایران برای مسکو «خوب» است، می‌گوید: «در آینده باید بر گسترش روابط اقتصادی مشترک تمرکز کنیم. ما برنامه های سرمایه گذاری بلندپروازانه و جدی داریم که از جمله در بخش نفت و گاز ایران اعلام شده است. ما در مورد مبالغ هنگفت صحبت می کنیم. بیش از 40 میلیارد دلار.

آقای سیمونوف در تحلیل خود به موضوع پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین نیز اشاره می کند و در عین حال درباره دلایل امتناع اسرائیل از ارائه تسلیحات به اوکراین می گوید: از سخنان نتانیاهو که می گوید می تواند تبدیل به یک تسلیحات شود، بسیار متعجب شدم. وزیر دوباره – رئیس. دنیای سیاست اسرائیل نیز بسیار جالب است. او گفت که بهتر است سلاح به اوکراین ارسال نشود زیرا ممکن است این سلاح ها به دست ایران برسد. منطق سخنان او روشن است. و اگر بتوانیم تعدادی تجهیزات نظامی را هم بگیریم، چرا آن را به ایران تحویل نمی دهیم که یک پهپاد به نام «گران-2» به ما داده است.

ابراز خرسندی این مقام روسی انرژی از تحریم نفتی ایران را می‌توان در تضاد با تلاش‌ها برای احیای برجام که روسیه یکی از امضاکنندگان آن است، دانست.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران دیروز – 30 مهر – در توئیتر خود با اشاره به گفتگوی خود با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: امروز در گفت و گوی تلفنی با بورل به وی یادآوری کردم که سیاست صریح ما مخالفت با بورل است. جنگ و تشدید اوضاع در اوکراین است. ادعای ارسال موشک های ایران به روسیه برای استفاده علیه اوکراین بی اساس است. ما با روسیه همکاری دفاعی داریم، اما ارسال سلاح و پهپاد علیه اوکراین سیاست ما نیست.

روز جمعه 21 اکتبر، انگلیس در واکنش به ادعای ایران مبنی بر تامین سلاح به روسیه در جنگ اوکراین، تحریم های جدیدی را علیه تهران وضع کرد.

رویترز همچنین گزارش داد که سه کشور آلمان، بریتانیا و فرانسه در نامه ای مشترک از سازمان ملل خواسته اند تا ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را بررسی کند.

به گزارش بی بی سی، در این نامه که نمایندگان این سه کشور به سازمان ملل فرستاده اند، همچنین خواسته شده است تا بررسی شود که آیا ارائه پهپادهای ایرانی الاصل به روسیه و استفاده از آنها در جنگ اوکراین نقض قطعنامه 2231 است یا خیر. شورای امنیت سازمان ملل از ایران یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید