سپاه تا رفع بحران آب در کنار دولت و مردم است، مهمترین قدم در بحران آب تغییر روش های آبیاری و کشت است.


ساعت: 11:44
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854622

سردار گلمرضا سلیمانی گفت: فاز اول رفع بحران آب در روستاها احداث شبکه آب شرب بیش از 7200 روستای بسیج سازندگی استان در دستور کار قرار گرفته است. این طرح از خوزستان شروع شد و در حالی که همه روستاها، مناطق محروم و حاشیه نشین اجازه دهند شهرها آب شرب مناسب داشته باشند، ما در کنار مردم هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار گلمرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار رهیاب گفت: تنش های آبی در کشور به ویژه در استان خوزستان به دو قسمت آب شرب و کشاورزی تقسیم می شود و توافقات آب شرب منعقد شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح مقابله با تنش آبی در کشور افزود: فاز اول رفع بحران آب در روستاها، احداث شبکه آب شرب بیش از 7200 روستا از بسیج سازندگی منطقه است. در دستور کار این طرح در خوزستان آغاز می شود ما در کنار مردم هستیم در حالی که تمام روستاها، مناطق فقیرنشین و حاشیه شهرها آب آشامیدنی کافی دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در بخش کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی و دولت در زمینه همکاری در مدیریت آب کشاورزی تحت عنوان طرح از حوضه آبریز تا جالیز رایزنی می شود.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه مهمترین گام در زمینه تنش آبی نیاز کشاورزان به تغییر روش های آبیاری و کشت است، گفت: 85 درصد آب کشور صرف کشاورزی و مابقی برای صنعت و آب شرب مصرف می شود. آبیاری کشاورزی باید برای صرفه جویی در مصرف آب با افزایش مصرف روی تغییر شکل دهد.

وی افزود: بر اساس برنامه وزارت نیرو در کشاورزی باید حدود 15 تا 16 میلیارد مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی شود تا تنش آبی در آب شرب و تولیدات کشاورزی ایجاد نشود.

سلیمانی با بیان اینکه سپاه تا رفع بحران آب در کنار دولت و مردم است، افزود: مردم دلسوز و انقلابی خوزستان با وجود همه مشکلات در کنار نظام و انقلاب اسلامی ایستادند و اکنون باید به وظیفه خود به خوبی عمل کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید