سیاستمداران آمریکایی در ادبیات خود کلمه ای به نام حیا ندارند


ساعت: 17:44
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886337

امام جمعه اردبیل به مواضع دوگانه و واگرایانه اروپا اشاره کرد و گفت: در ادبیات سیاستمداران آمریکایی چیزی به نام حیا و شرم وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان هشدارهایی در خصوص کیفیت عزاداری گفت: در خصوص محرم قبل از هر چیز تذکراتی لازم است. ، مساجد و محلات در مجالس عزاداری خود از آن استفاده کنند. علمای دین از آن استفاده کنند. خود حضرت معصومین فرمودند اولاً علم است و امام حسین فرمود ما هرکسی را به اندازه علمش سیراب می کنیم و حکومت ظالم آمریکا بیش از 40 سال است که کشور ما را در معرض تهدید نظامی و اقتصادی قرار داده است. حملات روانی و نرم نظامی بدون هیچ توجیه و دلیل و توجیهی رهبرانشان گفتند تا مردم ایران را تسلیم نکنند ما از گرسنگی می کشیم.

وی گفت: از توهین و توهین دریغ نمی کردند، گاهی می گفتند ملت خبیث هستند، گاهی می گفتند در DNA ایرانیان بدی هست. آنها ده‌ها فیلم علیه تاریخ، گذشته و هویت ما ساخته‌اند، مانند فیلم جنگجویان، و اکنون به وضوح تعهد و امضای خود را امضا کرده‌اند.» و بعد از اینکه ایران ثروت عظیم هسته‌ای خود از جمله اورانیوم غنی‌شده را نابود کرد و گران‌قیمت را نابود کرد. تجهیزاتی مانند راکتورهای آب سنگین به راحتی آب آشامیدنی از برجام خارج شد، خروج آمریکا از برجام را باج خواهی می دانند و می گویند غنی سازی 20 درصدی ایران آشکارا باج خواهی هسته ای است، باید از آنها بپرسیم، اگر غنی سازی قانونی ایران اسمش باج گیری است پس از آن لغو یکجانبه کلیه بندهای برجام مصوب شورای امنیت سازمان نام ملت چیست؟

امام جمعه اردبیل به مواضع دوگانه و متفاوت اروپا اشاره کرد و افزود: اروپا هم می گوید ما نگران غنی سازی 60 درصدی ایران هستیم. ایران باید فوراً به برجام بازگردد. اسرائیل بمب های هسته ای، بمب های هیدروژنی، بمب های بیولوژیکی و غیره دارد. اما اروپا نگران این موضوع نیست، بلکه نگران فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران است. بایدن در طول سفر خود به خاورمیانه گفت که ما برای همیشه منتظر پاسخ ایران نخواهیم بود، در حالی که این را باید به آنها بگوییم چون از برجام خارج شدند، این حرف آنها برای ما وقاحت کامل است و اصلاً شرمنده نیستند و در ادبیات سیاستمداران آمریکایی کلمه ای به نام حیا و خجالت وجود ندارد.

وی گفت: رئیس جمهور سابق آمریکا گفت ما از حادثه هیروشیما خجالت نمی کشیم، زیرا اگر آن چند هزار نفر را نمی کشتیم، بعدها ممکن بود در همه جای دنیا تعداد بیشتری کشته شوند، یعنی. ، این کشتار وحشتناک قرار بود در حالی که جنگ ادامه داشت به جنگ پایان دهد. تنها شروع کرده بودند و به شرق آسیا رفته بودند، حتی به مسافران بی پناه و بی گناه ایرانی بر فراز خلیج فارس هم رحم نکردند و هواپیمای مسافربری ایران را ساقط کردند. در جنگ هشت ساله آمریکا کشور اصلی ما بود و دست آمریکای 220 هزار شهید ما در چنین شرایطی می چکد، اگر مداحی یا شاعری بخواهد به وظیفه خود عمل کند راهش را گم نکند و خدای ناکرده در زمین دشمن بازی نکنید داریم و نقش مداحان محترم و شاعران عزیز در ایجاد این روحیات بسیار اساسی است. ثالثاً توجه داشته باشید که انقلاب اسلامی لازمه عاشورای حسینی بود. امام حسین نمی‌خواهد گریه کند روزی رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) با اصحاب خود درباره واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) صحبت کرد، حضرت به شدت گریه کرد. یعنی برای بچه من گریه می کنی اما کمکش نمی کنی؟

آیت الله عاملی ادامه داد: یکی از بزرگترین پیروزی های امام حسین (ع) انقلاب اسلامی بود. افکار سیاه بنی امیه به شکل امروزی بر جهان سایه افکنده و کرامت انسانی پایمال شده و مردم به بردگی کشیده می شوند. ما مثل آن عربی هستیم که به امام حسین(ع) گفت.» یعنی اگر کشته شوی همه برده می شویم، ما هم می گوییم اگر فکر عاشورا نباشد، بندگی و بندگی مسلم است. خود امام حسین می فرماید: مال خدا را بنده و بندگان خدا را بنده بگیرید.» یعنی امویان مال را به دست مردم می‌سپارند، انقلاب اسلامی برای مبارزه با این دو فکر و مصیبت‌های بزرگ خلق شده است.

وی گفت: ما با فشار ناصر امام حسین(ع) عمل کردیم و انقلاب کردیم و هر چه خرج می کنیم به خاطر عشق به اباعبدالله است، محاصره و ظلم اقتصادی دشمن انتقام عشق ما به امام حسین است، ملت ایران باید خشک شود.” ! منظورش فرهنگ عاشورا و شهادت و اعتقادات دینی بود و در اینجا مداحان و شاعران و مداحان عزیز راه خود را گم نکنند. انقلاب اسلامی بالاترین و عالی ترین پشتوانه برای ناصر امام حسین بود. حسین به کسی اجازه ورود به اردوگاهش را نمی دهد. و من هرگز از کسانی که فریب می‌دهند، کمک نپذیرفته‌ام.» او برای خوشگذرانی، مدیریت و ایجاد مشکل و تخلیه احساسات نیامده است.

وی افزود: او هیچ چیز جدیدی نیاورده است، برخلاف مفتی عربستان که اعلام کرد کار حسین با دستور سلف خود در تضاد است، اما زندگی او مانند زندگی رسول الله و امیرالمؤمنین بوده است. منین و از این رو فرمود: «اسیر قبر جدی و ابی» در یک کلام هر کدام با حرکت عظیم ملت وقتی ایران با کوتاه کردن دست یزیدیان با سرنوشت کشور و ملت مخالفت می کند. از نهضت عاشورا چیزی نفهمیده است، همیشه یادمان باشد که هر چه لعن و سلام زیاد باشد، بدهی ما به امام حسین (ع) ساقط نمی شود.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: هر ماه محرم شعاری را در رابطه با امام حسین و اهل بیت و عزاداری انتخاب می کنیم، امسال شعار ما «فمعکم معکم لا ما غیرکم» است این جمله از عبادات است. جامعه بزرگ . که غیرت بزرگی برای شناخت خداست. بر اساس این شعار هرگز از امام حسین جدا نخواهیم شد و مرگ را در همه ابعاد اعمال خواهیم کرد. حوزه های هنری می توانند با برگزاری مسابقه خوشنویسی در این راستا برای توسعه این شعار تلاش کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخشی دیگر از خطبه اعلام کرد: همه مداحان به ویژه مداحان و شاعران توجه داشته باشند که عاشورا، کربلا و امام حسین علیه السلام برای ایجاد جنگ فرقه ای نبوده است. هیچکس مثل آنها طمع به وحدت امت بین شیعه و سنی ندارد، سخنران جرگه شیعه یک انگلیسی سیاه پوست است. روزی روزگاری در خانه‌ای در کنار سفارت دولت عثمانی در تهران، هر روز صبح تسبیح برپا می‌شد، اما تسبیح‌خوان فقط یک گل سرخ را تکرار می‌کرد که باعث اختلاف شیعه و سنی شد. دنبال صاحب پول رفتم از چند واسطه می گذرد تا به سفارت انگلیس می رسد! وزیر سابق دادگستری ایران نمونه این پرونده را در سیستان و بلوچستان به من گفت.

وی در پایان به عزاداران توصیه کرد در مکان های شلوغ از ماسک استفاده کنند و نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید