سیاست ایران عاقلانه است/ همه را تشویق می کنیم که حرف خود را بزنند


ساعت: 19:16
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920521

وزیر امور خارجه عمان سیاست جمهوری اسلامی ایران را عاقلانه و مثبت ارزیابی کرد و گفت: مسقط همه را به گفتگو تشویق می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون مسقط گفت: ابتدا می خواهم از این فرصت استفاده کنم و به وزیر امور خارجه ایران در مسقط خوش آمد بگویم.

وی افزود: همچنین تایید می کنیم که مذاکرات مفید زیادی انجام شده است که در درجه اول برای روابط خوب دوجانبه ایران و عمان مفید بوده و برای صلح، ثبات و امنیت منطقه و جهان نیز مفید خواهد بود.

وزیر امور خارجه عمان تصریح کرد: ما معتقدیم که ادامه سیاست فعلی ایران تحت رهبری جناب آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران در خصوص ارتباطات، گفتگو و توافق بر سر موضوعات بحث برانگیز توافق هسته ای است. سیاست عاقلانه و مثبتی است و ما همه را تشویق می کنیم. ما با این سیاست که منافع همه برای برقراری اصول امنیت و صلح در منطقه و منافع ملت های منطقه و مبتنی بر سیاست حسن همجواری است، گفت و گو می کنیم و می خواهیم به چنین چیزی برسیم. توافقات از طریق گفتگوی سازنده

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدام پارلمان عمان در خصوص جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: این بیانگر احساسات مردم عمان و همچنین احساسات دیگر کشورهای منطقه است که هدف آنها این است. حل و فصل عادلانه و فراگیر مسئله فلسطین بر اساس اصول و اصول موجود بین المللی.این یک ابتکار صلح اعراب است.

دیدگاهتان را بنویسید