سینما راهی برای ترسیم و توسعه آینده نسل های فیلمساز است


ساعت: 12:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۰۱
کد خبر: 1905272

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به لزوم حفظ همدلی و دوستی سازندگان فیلم کوتاه گفت: سینما و فیلم کوتاه می تواند چراغی برای ترسیم و توسعه آینده نسل ها در سینما و سینما باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ستاد خبری سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، محمد هزائی رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان ویژه سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران بود.

وی به همراه مهدی آذرپندار دبیر جشنواره و مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران از بخش های مختلف جشنواره از جمله دومین نمایشگاه عکس و فروشگاه «مرد ایرانی»، نمایشگاه تخصصی «کتاب و سینما»، برگزاری بازدید کرد. و ستاد خبر و به اصطلاح او نشسته بود برای نمایش فیلم. سانسی که با استقبال ویژه حاضرین همراه بود و سالن نمایشگاه مملو از آثار بود.

هزائی در حاشیه این نشست در گفتگو با تیم خبری جشنواره با اشاره به لزوم حفظ همدلی و دوستی بین سازندگان فیلم کوتاه گفت: سینما و فیلم کوتاه می تواند چراغی برای ترسیم و توسعه آینده سینما و سینما باشد. نسل های فیلم

وی افزود: خوشحالم که پردیس سینمایی ملت با سالن های پر از علاقه مندان سینما به محلی برای برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران تبدیل شده است. این سالن‌ها امروز دوباره رونق می‌گیرند، بنابراین می‌توانیم حرف‌هایمان را از طریق سینما بگوییم، با هم صحبت کنیم و روزهایمان را با خاطرات سینما بگذرانیم. بیایید جوان نقاشی کنیم.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه برای ترسیم افق های فردا نیازمند فیلمسازان جوان هستیم، تصریح کرد: جشنواره فیلم کوتاه تهران دارای ثروت فراوانی در زمینه گفتمان سازی و شکوفایی استعدادهای نوظهور است. حوزه سینمای کوتاه و انتقال تجربه بین هنرمندان نسل های مختلف کارگردان و همچنان می تواند مرجع ارزشمند و قابل اعتمادی در عرصه سینمای کوتاه باشد.

و ادامه داد: استقبال خوب از سی و نهمین دوره این جشنواره نشان داد که کار همکارانم در برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی هنری چقدر درست، منطقی و به مصلحت بوده و ثابت کرد که حمایت و تقاضای زیادی از فیلم کوتاه وجود دارد. در جامعه و این الزام کار ما را در عرصه فیلم کوتاه سخت می کند.

به گفته وی؛ این رویداد سینمایی حاصل سه دهه همکاری موفق و پربار جمع کثیری از هنرمندان جوان و مدیران مختلف است و توانسته جایگاه ویژه و ممتاز خود را حفظ کند و چراغ روشنی برای همه تازه واردان این عرصه باشد.

جشنواره فیلم کوتاه تهران اکنون به پناهگاه و پناهی برای سازندگان فیلم کوتاه تبدیل شده است، جایی که فیلمسازان جوان می توانند بخشی از چشم انداز باشکوه رویاهای خود را تماشا کنند. این جشنواره راهی عالی برای دیدن و قدردانی از آثار هنرمندان جوان است. انتظار می رود در گام دوم انقلاب با بهره وری و احیای ظرفیت سینمای جوان به عنوان آموزش سینمایی، شاهد ظهور و رشد نسل جدیدی از آثار سینمایی در پرتو گفتمان اسلام باشیم. انقلاب و نیازهای جامعه امروزی

خزاعی با اشاره به ویژگی هایی مانند تنوع ژانرهای فیلم از جمله درام، کمدی، فانتزی، ملودرام، معمایی، ترسناک، جنگی و حراست مقدس، رازآلود و نوآر، علمی تخیلی و آخرالزمان، اشاره کرد. حضور پررنگ فیلم های اولی، توجه به استعدادهای جدید، توجه ویژه به فیلم ها و مضامین انقلابی و حراست مقدس و… نشان می دهد که جشنواره بر اساس پژوهش و نیاز طراحی و اجرا می شود.

وی با اشاره به در دسترس بودن 12 اثر اقتباسی (6 اثر داستانی، 14 اثر انیمیشن، 12 اثر تجربی) خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر این است که داستان های بسیاری از فیلم ها در مناطقی غیر از تهران مانند آذربایجان، اردبیل، کردستان، بوشهر وجود دارد. ، گیلان، مازندران، گلستان، سیستان و بلوچستان، آبادی های بختیاری از جمله خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد و … و بیش از 30 فیلم از شهرستان ها در جشنواره حضور دارند و حضور 18 کارگردان سینما ثابت می کند. که نکته سازمان جشنواره توجه را به جنبه های مختلف این رویداد جلب کرد.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه گزارش های خوبی از بخش های بین المللی جشنواره ارائه شد، اظهار کرد: در بخش بین المللی به کشورهای منطقه و همسایه، کشورهای آسیایی و شمال آفریقا توجه ویژه ای شده است. به عنوان مثال، از لبنان 2 فیلم، ارمنستان 1 فیلم، عراق 1 فیلم، قزاقستان 1 فیلم، قرقیزستان 1 فیلم، مراکش 1 فیلم، اندونزی 1 فیلم، پاکستان 1 فیلم، فیلیپین 1 فیلم، تایلند 1 فیلم، ترکیه 1 فیلم در جشنواره ، من دارم.

خزاعی، حضور آثاری با مضامین ایثار و شهادت، مفاسد دوران پهلوی، حوزه مقاومت و کشورهای منطقه (ضد داعش)، پیاده روی اربعین، جمعیت و زایمان، اهدای اعضا، عشق به پدر و خانواده. وی، رویدادهای افغانستان، آسیب های فضای مجازی و آسیب های اجتماعی در این دوره از جشنواره را نشان از هدف گذاری درست دست اندرکاران انجمن فیلم جوانان برشمرد و افزود: اتفاق خوبی که در این دوره افتاد، ایجاد انجمن فیلم جوانان بود. کانون فارغ التحصیلان انجمن سینمای جوانان ایران در حاشیه این جشنواره با دعوت از جمعی از علما، مدیران و مدیران، شخصیت های اجرایی و فرهنگی، هنری، اقتصادی و سیاسی که در دوره های اخیر توسط انجمن آموزش دیده اند، دعوت به عمل آورد. پایگاهی مهم برای استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان مراکز سینمای جوانان ایران.

وی در پایان با اشاره به سه اصل «قانونیت، استانداردسازی و عدالت محوری» و با تأکید بر «اخلاق، آگاهی و امید» ضمن آسیب شناسی نقاط ضعف و قوت، به مدیر و همکاران این جشنواره ابراز امیدواری کرد. فیلم کوتاه اردیبهشت ماه با دگرگونی ها و جهش های جدی و متعالی بیش از گذشته همراه خواهد بود.

سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا 11 آبان 1300 ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید