شاهین شهر دومین شهرستان با رشد 4.7 درصدی دانش آموزی / کمبود 50 مدرسه جدید در شهرستان


ساعت: 15:11
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877801

مدیر آموزش و پرورش شاهین شهر گفت: شهرستان شاهین شهر از سال 1390 60 درصد افزایش جمعیت دانش آموزی داشته که در حال حاضر با رشد 4.7 دهم به ازای هر دانش آموز رتبه دوم کشور را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا اکبرپور در حاشیه افتتاحیه مدرسه مرحوم حاج منوچهر انصاری شاهین شهر در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز ; وی گفت: شاهین شهر شهر دانش و خلاقیت با حدود 4.7 دهم افزایش سالانه جمعیت دانش آموزی دومین شهر از نظر رشد جمعیت دانش آموزی در کشور است.

رئیس آموزش و پرورش شاهین شهر افزود: از سال 1390 تاکنون 60 درصد افزایش جمعیت دانش آموزی در شاهین شهر داشته است در حالی که در این مدت فضای فیزیکی آموزش و پرورش شاهین شهر تنها 18 درصد افزایش داشته است.


* شاهین شهر به 50 مدرسه جدید نیاز دارد

وی با بیان اینکه 32 مدرسه دو نوبته با 9686 کلاس داریم که در تلاش هستیم این مدارس را یک نوبته کنیم، گفت: به عنوان مثال تنها در منطقه مسکن مهر شاهین شهر به 15 مدرسه جدید در این منطقه نیاز داریم که تعداد 6400 مدرسه است. واحد.دانش آموز 6400 دانش آموز خواهد بود و اگر به ازای هر 1000 دانش آموز 3 مدرسه نیاز باشد در این محله به 15 تا 16 مدرسه نیاز داریم.

اکبرپور افزود: در مجموع منطقه شاهین شهر به بیش از 50 مدرسه جدید نیاز دارد که در قالب مدارس دو شیفت یا ادغام می توانیم کمبودها را جبران کنیم. خدا را شکر تا الان کارهای خوبی انجام شده است. هم خیرین و هم دولت مردمی نظاره گر هستند، مناطق را برده اند و وزیر محترم آموزش و پرورش از نقاط کم برخوردار شاهین شهر بازدید کرده اند، امیدواریم بتوانیم بودجه جمع آوری کنیم و برای تکمیل مدارس نیمه تمام تلاش کنیم.


* 569 معلم تا پایان امسال بازنشسته می شوند

وی کمبود معلم را یکی دیگر از چالش های آموزش و پرورش شاهین شهر عنوان کرد و افزود: تا پایان مهرماه 259 نفر و تا پایان امسال حدود 569 نفر از کارکنان آموزش و پرورش دهه 70 بازنشسته می شوند. ما نیروهای مختلف را جایگزین خواهیم کرد. به شهروندان و اولیای دانش آموزان قول می دهیم که اگر خداوند عنایت کند مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت و برای تحقق خواسته های آنها بر این موارد نظارت خواهیم کرد.

مدیر آموزش و پرورش شاهین شهر گفت: با توجه به مهاجر بودن شاهین شهر برآورد می کنیم که احتمالاً حدود 44 هزار دانش آموز برای شروع سال تحصیلی جدید داشته باشیم.


* افتتاح مدرسه خیریه با حضور وزیر آموزش و پرورش

وی با بیان اینکه قبل از حضور وزیر آموزش و پرورش برای تکمیل 9 پروژه نیمه تمام وام کارشناسی جذب کرده ایم، گفت: با مساحت 1800 متر مربع و هزار متر زیربنا با 7 میلیارد تن اعتبار احداث شد. برای دانش آموزان پایه اول دبیرستان کشف و مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید