شرایط صدور، تمدید و ابطال پروانه کار برای اتباع خارجی اعلام شد


ساعت: 15:10
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914686

مدیرکل تعاون، کار و رفاه سیستان و بلوچستان:

حامد اورامش گفت: به منظور حمایت از نیروی کار بومی و جلوگیری از اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی، اصلاح بخشنامه جرایم بند (ج) ماده (11) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده (181) ) قانون کار از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، حامد آرامش مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بر اساس اصلاحیه این بخشنامه، کارفرمایانی که متقاضی استفاده از خدمات اتباع خارجی هستند، از تاریخ ورود اتباع خارجی با ویزای کار یا تبدیل در ویزای ورودی با حق کار. کارگران یک ماه فرصت دارند مدارک پروانه کار را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه کنند.

وی افزود: در صورت عدم تسلیم و به ازای هر روز تاخیر پس از مهلت یک ماهه، طبق قانون جریمه می شوند و با پرداخت جریمه، کارفرمای متخلف به مراجع قضایی اعلام می شود. اعمال قانون

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین در خصوص شرایط تمدید پروانه کار اتباع خارجی گفت: کارفرمایانی که از خدمات اتباع خارجی استفاده می کنند در صورت تمایل به تمدید پروانه کار کارشناسان خارجی شاغل در واحدهای خود، موظف به ارائه مدارک لازم جهت تمدید پروانه می باشد.کار به همراه گزارش اجرای برنامه آموزشی باید حداقل یک ماه قبل از تاریخ 1388/07/13 به واحدهای ذیربط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شود. انقضای مجوز کار

اورامش تصریح کرد: در غیر این صورت در صورت وجود تبعه خارجی در کشور، کارفرمای متخلف به ازای هر روز تاخیر جریمه می شود و در صورت عدم پرداخت جریمه به مراجع قضایی معرفی می شود. در صورت عدم حضور شهروندی در کشور و تأخیر کارفرما در تمدید پروانه کار تا موعد مقرر، به استناد ماده (181) قانون کار، کارفرمای مربوطه به مراجع قضایی معرفی و اقدامات لازم به عمل خواهد آمد. مجوز کار شهروندان را تمدید کنید.

وی در خصوص صدور مجدد پروانه کار نیز گفت: به کارگیری مجدد اتباع خارجی که پروانه کار وی باطل شده است در هر صورت مشمول پروانه کار خواهد بود مشروط بر اینکه تبعه خارجی از کشور و محل اقامت خود خارج نشده باشد. این مجوز توسط اداره پلیس استان لغو شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان اضافه کرد: در این صورت کارفرمای قبلی باید ابتدا نسبت به لغو پروانه کار اقدام کند و کارفرمای جدید درخواست صدور مجدد پروانه کار را به وزارت تعاون، کار و مراقبت اجتماعی اگر بیش از 15 روز از انقضای پروانه کار شهروند گذشته باشد، با کارفرمای قبلی طبق قانون رفتار خواهد شد.

آرامش درباره شرایط ابطال پروانه کار نیز گفت: بر اساس ماده (125) قانون کار، در خصوص کارفرمایانی که پس از ارائه و اعلام درخواست ابطال پروانه کار تبعه خارجی در وزارت تعاون، کار و سیاست رفاهی اقدام می کنند. در بازه زمانی 15 روزه، قبل از انقضای پروانه کار از کشور خارج شده باشد، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در مورد محل استعلام کرده و در صورت حضور شهروند خارجی در کشور، کارگاه مورد نظر است. ابتدا برای احراز اشتغال مورد بازرسی قرار می گیرد و در مورد استخدام اتباع بیگانه طبق بند (ج) بند (11) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، از کارفرمای متخلف رسیدگی و در صورت جریمه پرداخت نمی شود، کارفرمای متخلف طبق ماده (181) قانون کار به مراجع قضایی معرفی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید