شرط جدید آموزشی برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان

215345 466 خبر خاکستری

وی با تاکید بر انتظارات منصفانه جامعه مدرسین در خصوص طرح رتبه بندی، گفت: با وجود تمام تلاش های صورت گرفته، به نظر می رسد تنها به دلیل قوانین مربوطه در اجرای طرح از نظر زمانی کمی تاخیر داریم. و آئین نامه ها « ایشان باید این طرح را اجرا می کردند که خوشبختانه در دولت سیزدهم با حمایت رئیس جمهور محترم مشکلات این طرح به سرعت مرتفع شد و در نهایت طرح رتبه بندی به نتیجه رسید.

نوری با اشاره به اهداف طرح رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین است و مهم ترین هدف آن ارتقای کیفی نظام آموزشی کشور است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هدف اصلی این رتبه‌بندی افزود: طرح رتبه‌بندی علاوه بر افزایش حقوق و مزایای معلمان، انگیزه «یادگیری دانش» و «رقابت علمی» را در جامعه معلمان افزایش می‌دهد و این امر باعث افزایش حقوق معلمان می‌شود. بیشتر از امروز . بنابراین این توانایی در آموزش دانش آموزان بی تاثیر نبوده و آنها را به سمت اهداف سند و آموزش در سراسر حوزه سوق می دهد.

نوری گفت: ماده دوم رتبه بندی معلمان به تشریح سه صلاحیت معلمان عمومی، تخصصی و حرفه ای پرداخته و رتبه بندی را در هر مورد مشخص می کند.

وی گفت: در طرح رتبه بندی معلمان به پنج رتبه تقسیم شده اند. شامل این نیست که این مشکلات بر اساس اصلاحات انجام شده و مصوبه شورای انقلاب برطرف شده است.

نوری ادامه داد: اکنون با ابلاغ طرح رتبه بندی و بر اساس قانون، وزارت آموزش و پرورش موظف است ظرف یک ماه کاری آیین نامه مربوطه را تنظیم کند. امیدواریم پس از تصویب آیین نامه در هیأت وزیران، طرح رتبه بندی از ابتدای سال اجرایی جدید اجرایی شود.»

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جلسات مکرر با موضوع رتبه بندی گفت: تلاش می کنیم این کار را با دقت و جدیت انجام دهیم و تاکید کنیم که یکی از مهمترین اقدامات ما نگاه به هدف رتبه بندی است که می تواند برای جامعه و معلمان موثر باشند.

نوری با بیان اینکه ماده 1 این رتبه بندی به ارتقای کیفیت فرآیند آموزشی و ارتقای کرامت و همچنین ایجاد نظام پاداش مبتنی بر شایستگی و توسعه مستمر صلاحیت اجتماعی و حرفه ای معلمان اشاره دارد، افزود: سالی یک بار اما در حال حاضر افراد هر 5 سال یک بار واجد شرایط می شوند و محدودیت سنی وجود ندارد، اما برای برخی که در مناطق محروم خدمت می کنند یا در مدارس استثنایی و ابتدایی معلم هستند، این رتبه سال به 3 ماه و به 4 سال کاهش می یابد. برای معلمانی که تاییدیه بنیاد نخبگان را دارند نیز رتبه 3 ساله خواهد بود.

نوری گفت: از دولت، مجلس، رئیس جمهور و هیئت امنا برای اجرای این قانون تشکر می کنم، زیرا این کار در مقیاس وسیع توسط دولت انجام می شود. در کمترین زمان ممکن به نتیجه رسید.

وزیر آموزش و پرورش افزود: کلیه معلمان رسمی، معلمان قراردادی و افرادی که دارای مقام معلمی هستند اما در ادارات آموزشی مشغول به خدمت هستند و همچنین معلمان غیررسمی که دارای حکم کار هستند. آنها شامل رتبه بندی می شوند اما این قانون شامل معلمان بازنشسته نمی شود.

وزیر آموزش و پرورش در بخشی دیگر از سخنان خود از تشکیل کلاس های حضور و غیاب در مدارس پس از تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: در حال حاضر فعالیت های آموزشی در حال انجام است اما رعایت پروتکل های بهداشتی شرط اصلی است؛ کلاس های جبرانی برگزار می شود که این کلاس های جبرانی برگزار می شود. تا نیمه دوم سال تحصیلی تمدید می شود.

وی در خصوص پرداخت حق التدریس معلمان نیز گفت: نبود زیرساخت های مالی و تفاوت های آماری با برنامه و سازمان بودجه از جمله دلایل تاخیر در پرداخت حق التدریس معلمان است که خوشبختانه تا حدودی تامین اعتبار شده است. و برای آموزش همکاران شاغل و بازنشسته مان.

نوری در خصوص توزیع نیروها قبل از سال 92 افزود: بر اساس تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با سازمان برنامه، بودجه، اداری و استخدامی کشور دستور کار برای 36 هزار معلم برای آموزش، خرید خدمات و تردد صادر شده است. «و احکام سایر معلمان غیررسمی که استخدام نمی شوند باید از مهر 1401 تدریس کنند.

وی از برگزاری آزمون داخلی کار برای 59 هزار معلم استخدامی خبر داد که احکام استخدامی آنها منع قانونی ندارد اما شماره پرسنل ندارند و افزود: این آزمون فروردین ماه سال آینده برگزار و تکلیف این معلمان مشخص می شود. .

وزیر آموزش و پرورش گفت: مربیان نهضت سوادآموزی که در آزمون خردادماه امسال پذیرفته نشدند; آنها می توانند برای استخدام در آزمون شرکت کنند و در سال آینده برای 40000 معلم غیر رسمی که قبل از سال 92 با آموزش و پرورش کار کرده اند جذب خواهند شد. مشخص خواهد شد.

نوری خاطرنشان کرد: سال آینده 25 هزار معلم از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند که پس از یک دوره 4 ساله در آموزش و پرورش استخدام می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید