شرط ستاد کرونا این است که اصناف در شب عید تعطیل نشوند

شرط ستاد کرونا این است که اصناف در شب عید تعطیل نشوند

روز جدید اتاق بازرگانی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: ستاد ملی تاج و تخت از تعطیلی مجدد بازار به ویژه در شب نوروز به شرط تزریق سه نوبت واکسن کراون و ثبت اتحادیه در سامانه ایران من اجتناب خواهد کرد.

اتاق اصناف ایران در این بیانیه با اشاره به رکود و خسارت ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اجباری ستاد ملی مدیریت تاج و تخت طی دو سال گذشته، اعلام کرد که این بار ستاد ملی تاج و تخت سه مورد را ارائه خواهد کرد. دوزهای واکسن تاج و ثبت اصناف در سامانه ایران من از تعطیلی مجدد بازار به ویژه در شب نوروز خودداری شود.

در این ابلاغیه همچنین به مهم‌ترین تعطیلی‌های تاج در اسفندماه ۱۳۹۶ اشاره شده و تاکید شده است که آسیب‌های وارد شده به بازار به حدی است که هیچ‌یک از حمایت‌های دولت نمی‌تواند جبران‌کننده تاجر باشد. از این رو اتاق اصناف تاکید کرد: رعایت دستورالعمل های جدید برای جلوگیری از گسترش موج ششم تاج بر همه فعالان صنفی ضروری و واجب است تا شاهد تعطیلی مجدد بازار عید نباشیم. کرونا برای اجرای مدیریت هوشمند بیماری باید در اسرع وقت در سامانه ایران به نشانی http://asnaf.moi.ir ثبت نام کرده و کد QR را در واحدهای صنفی (در مکانی قابل مشاهده برای همه) دریافت و نصب کنم. کردن “.

در برخی شهرها تعطیل است

این در حالی است که طبق اعلام اتاق اصناف ایران، علیرغم مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر اینکه همه تصمیمات بر اساس سامانه هوشمند ایران من اتخاذ می شود، در برخی شهرها از جمله مشهد و اگلید، فرمانداران مجبور به تعطیلی اتحادیه ها شده اند. لذا لازم است کلیه اتاق های اصناف و تشکل های صنفی سراسر کشور بر لزوم ثبت کلیه واحدهای صنفی مشمول سامانه تاکید و اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.

تخلف از جریمه

طبق اطلاعیه قبلی اتاق اصناف ایران، با استفاده گسترده از امیکران در کشور، اتحادیه ها اجازه فعالیت همزمان با تزریق سه دوز واکسن و دریافت «کد QR» از سامانه ایران من را دارند. ضمانت اجرایی این طرح در مرحله اول شامل اخطار کتبی مطبوعاتی به واحدهای فعال (اتحاد و …)، بدون الزامات طرح و دریافت کد QR از سامانه امید می باشد. در مرحله دوم موقعیت بانکی برای واحدهای (اتحادیه و …) متخلف به مدت دو هفته مسدود می شود و در مرحله سوم در صورت عدم رعایت شرایط، بلوک صنفی به مدت 30 پلمپ می شود. روزها. البته در مرحله آخر در صورت احراز شرایط و تایید وزارت بهداشت، پلمب حذف خواهد شد.

پیش از این اتاق اصناف ایران اعلام کرده بود که میزان رعایت پروتکل‌های تجاری به کمتر از 50 درصد کاهش یافته و نانوایی‌ها، پذیرایی‌ها، رستوران‌ها و پاساژهای بسته در مضیقه هستند و هشدار داده بود که در صورت ادامه این شرایط، دولت تداوم خواهد داشت. این امر امروز برای فعالان اقتصادی مهم خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید