شرکت های دانش بنیان برای ثبت شرکت و برند خود باید از هفت دفتر عبور کنند


ساعت: 12:25
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819700

رئیس پارک علم و فناوری یزد می گوید: شرکت های دانش بنیان برای ثبت برند خود و حتی شرکت خود به عنوان شرکت فناور و دانش بنیان باید هفت قرائت سخت و طاقت فرسا را ​​در ادارات دولتی طی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، سید حبیب الله میرغفوری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور رئیس کل دادگستری و سایر اعضا برگزار شد، با اشاره به دستور استاندار یزد مبنی بر معرفی مشاور دانش بنیان از تمامی دستگاه های دولتی، اظهار کرد: به دلیل ناآگاهی از قوانین و مقررات، دستگاه های دولتی برای ثبت علائم تجاری و شرکت های دانش بنیان با موانعی مواجه هستند که امیدواریم با تصمیم مدیر این مشکلات هر چه سریعتر برطرف شود.

وی ایجاد مراکز رشد تخصصی دانش بنیان را از برنامه های پارک علم و فناوری برشمرد و گفت: پس از ثبت جهانی یزد و شناسایی این استان به عنوان مقصد بسیاری از گردشگران خارجی، یکی از مراکز رشد تخصصی ما شد. در حال راه اندازی هستند و مرکز رشد در حوزه گردشگری است و اقدامات و کارهای اولیه آن در حال انجام است.

میرغفوری راه اندازی پردیس بین المللی علم و فناوری را از دیگر برنامه های این پارک برشمرد و خاطرنشان کرد: مکاتبات و اعلام آمادگی برای ایجاد این پردیس بین المللی صورت گرفته است و امیدواریم یزد به زودی اولین استان کشور باشد که موفق می شود. تا حد امکان. بین المللی

رئیس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به راه اندازی مراکز ارزیابی در این پارک گفت: ارزیابی هایی که از شرکت های دانش بنیان استان خواهیم داشت، شرکت های غیرفعال، نیمه فعال و فعال را شناسایی و از فعال حمایت می کند. و شرکت های نیمه فعال «شرکت های غیرفعال از لیست حذف می شوند تا بتوانیم با فرصت های جدید از شرکت های جدید حمایت کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از نقاط ضعف فعلی شرکت های دانش بنیان، پیوند ضعیف این شرکت ها با صنعت استان است. در این راستا آموزش ها و جلسات هماهنگی با دستگاه های متولی برگزار شد و امیدواریم ارتباط صنعت با شرکت های دانش بنیان در استان تقویت شود و منجر به رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان و صنعتی در استان شود.

میرغفوری رئیس پارک علم و فناوری یزد به غیر فعال بودن مراکز رشد در شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: به غیر از ابرکوه و میبد سایر شهرستان های استان مرکز رشد ندارند که این امر دارای مشکلاتی است و امیدواریم بتوانیم با آن همکاری کنیم. “شهرها شرکت های شهری را تقویت و حمایت می کنند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید