شرکت های دانش بنیان یزد بدون مناقصه زمین می گیرند


ساعت: 12:02
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880113

دهقان رئیس شرکت شهرک های صنعتی یزد از واگذاری زمین به شرکت های دانش بنیان بدون برگزاری مزایده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه استان یزد در حوزه املاک صنعتی در کشور رتبه اول را دارد، تصریح کرد: تاکنون حدود 4500 قرارداد واگذاری زمین در شرکت املاک استان منعقد شده است و نزدیک به نیمی از این اتفاق در سه سال گذشته رخ داده است.

وی ادامه داد: استان یزد به عنوان تنها استان کشور در سال گذشته تصمیمی را در دستور کار قرار داد که بر این اساس قرارداد مناقصه احداث پنج نیروگاه با ظرفیت 200 مگاوات در شهرستان های استان منعقد شد. منعقد و برای اجرا در دستور کار قرار گرفت و برای امسال نیز سه قرارداد در این زمینه منعقد خواهد شد.

دهقان با اشاره به اعلام سال جاری به نام سال دانش بنیان از ارائه تسهیلات ویژه برای این حوزه خبر داد و اظهار داشت: از تمامی شرکت های دانش بنیان که بتوانند با پرداخت وام بلاعوض مشکل واحدهای صنعتی شهرهای صنعتی را حل کنند حمایت خواهیم کرد. از 50 درصد هزینه ها

رئیس شرکت شهرک های صنعتی استان یزد همچنین یکی از اقدامات حمایتی این شرکت از شرکت های دانش بنیان را واگذاری زمین به شهرداری ها به شرکت های دانش بنیان بدون مزایده برشمرد و بیان کرد: برخلاف سایر متقاضیان که 30 درصد به صورت نقدی پرداخت می کنند. و مابقی را به صورت اقساطی، دانش بنیان ها تنها 10 درصد پرداخت می کنند و اقساط آن پس از شش ماه تنفس در 40 قسط قابل پرداخت است.

دهقان در پایان با اشاره به چالش تامین اعتبارات برای ادامه توسعه زیرساخت های شهرها از به روز رسانی هزینه زیرساخت های صنعتی شهرستان ها در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته 188 کارگاه آموزشی برای صنایع مستقر برگزار شد. در شهرک صنعتی یزد و این سمینارها به صورت کمک مالی بود و از محل منابع داخلی صنایع شرکت شهرک های استان به صورت رایگان بود.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید