شعار سال دستور فراگیر، روشن و راهبردی است/ شرکت های دانش بنیان برای استقلال کشور تلاش می کنند.


ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817019

محمود محمدی گفت: شعار سال راهبرد و جهت گیری برای فعالیت مسئولان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود محمدی، تحلیلگر کلان اقتصادی در گفت و گو با عصر هامون گفت: آنچه در 10 سال گذشته در نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان شد، تولید، اشتغال و اقتصاد است. همه این کلمات کلیدی برای نمایندگان استراتژیک هستند.» اعتقاد بر این است که می تواند برای انجام فعالیت های تولیدی و اشتغال به آن تکیه کند.



دموکراسی رمز پیروزی انقلاب اسلامی است

وی افزود: در حالی که شعار سال گذشته تولید بود. حمایت، موانع»، رهبر معظم انقلاب امسال در سخنانی به موفقیت هایی در عرصه تولید اشاره کردند که از جمله آنها می توان به ایستادگی نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر زیاده خواهی های نظام سلطه اشاره کرد. که نظام سلطه را وادار کرد که بگوید در مقابل هر توطئه ای علیه ایران شکست خورده اند.

این کارشناس با اشاره به نقش موثر و حمایت مردم از نظر رهبری افزود: پیروزی در عرصه های مختلف نظام چه در شکل گیری انقلاب، چه در اوایل انقلاب و چه در هشت سال دفاع و… تحریم ها و همکاری مردم

وی گفت: نظام حکومتی جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالار است و توجه ویژه و اعتماد زیادی بین نظام و مردم و مردم و نظام شکل می گیرد تا مردم سرمایه اجتماعی دولت و نظام باشند.

به گفته محمدی؛ حمایت مردم از پیشگیری و مبارزه با ویروس شیطانی تاج در همه عرصه ها اعم از واکسیناسیون، کمک مومنانه و یا حمایت از تولیدات داخلی نشان از توجه به سلامت جامعه و همراهی مردم از اهداف و آرمان های انقلاب و نظام دارد.



در قلب توسعه اقتصادی، تولید و شکوفایی قرار دارد

وی ادامه داد: در عرصه موفقیت جمهوری اسلامی باید به حوزه تولید و اشتغال بیشتر توجه شود. از آنجایی که در سال های اخیر اقتصاد و تولید در تعیین شعار سال و حمایت از تولید داخلی بسیار تاثیرگذار بوده است، اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی نشان می دهد که نقش اقتصاد در رونق تولید باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد. .


این تحلیلگر کلان اقتصادی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب برای نامگذاری شعار سال راهبردهای نظام را انتخاب می کنند، گفت: از ایشان حمایت کنید.

وی افزود: مسئولان اجرایی باید تلاش مضاعف خود را انجام دهند چرا که دولت سیزدهم مردمی است و متکی به نیروها و ظرفیت های داخلی است، بنابراین کارکنان باید در این زمینه تلاش بیشتری کنند.

این کارشناس اقتصادی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: استراتژی تولید امسال در راستای استفاده از شرکت های اشتغال دانش بنیان است و در زمینه اشتغال زایی نیز جایگاه عملکرد بسیار مفید بوده و قابل استفاده برای کارخانه های موجود است. و کارگاه ها و ظرفیت.«که گام های موثری در جهت ایجاد رونق و تولید بردارند.

وی تاکید کرد: باید از اشتغال حمایت شود تا نتایج آن برای همه افراد جامعه ملموس باشد. دستگاه اجرایی کشور باید بازرسی و نظارت بر اشتغال زایی را تشدید کند، یعنی علاوه بر اشتغال زایی، بازرسی، حمایت و نظارت بر فعالیت ها.

وی با اشاره به فرمایشات گرانقدر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه انتصاب صرفاً با نصب بنر یا تابلو نباشد، افزود: راهبرد مشخص است، همه وظایف خود را می دانند. دولت، مردم، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها همه وظایف خود را می‌دانند.» پارک‌های فناوری و… در ایجاد و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مؤثر باشند.

محمد با بیان اینکه دولت باید سازوکار نظارتی و حمایتی خود را اتخاذ کند، گفت: هرکس با توجه به مسئولیت خود چه به عنوان دولت و چه کارگزار اجتماعی باید برای پیشبرد اهداف نظام تحقیق کند. شرکت های دانش بنیان و اشتغال به خوبی انجام دهند که یکی از خواسته های مقام معظم رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه قوه مجریه تلاش بیشتر برای اجرای شعار سال است و باید به تقاضا یا کالا توجه شود و از سرمایه و تسهیلات بانکی نیز به همین صورت استفاده شود.

به گفته این تحلیلگر کلان اقتصادی، برای تحقق اهداف تعیین شده باید جلوی یک سری مشاغل تقلبی، قاچاق و واردات غیرقانونی گرفته شود و از تولید داخلی حمایت بیشتری شود.

وی ادامه داد: هرجا که نظام به مردم اعتماد کرد و مردم را در کنار خود قرار داد، موفقیت بزرگی بود. اکنون مردم به عنوان حافظان نظام باید در کنار بوروکرات ها و نظام حکومتی مبتنی بر دموکراسی بایستند. همکاری.



باید از ظرفیت نیروهای انقلابی برای اجرای شعار سال استفاده کرد

این تحلیلگر اقتصاد کلان با تاکید بر اینکه قوه مجریه وظیفه بزرگی بر عهده دارد، گفت: تلاش در مجموعه حاکمیتی، سفرهای سرزده و بازدیدهای میدانی به وضوح احساس می شود و حمایت های صورت گرفته باید در سراسر دستگاه حاکمیتی در استان ها و شهرستان ها باشد. ، و غیره.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت نیروهای انقلابی برای اجرای شعار سال بسیار ضروری است که در این راستا افراد با قدرت و انگیزه بیشتر باید در جهت پیشرفت در راستای اهداف نظام و انقلاب گام بردارند.

محمدی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان برای استقلال کشور تلاش می کنند، افزود: همه باید بپذیریم که مردم، دولت و قوه مجریه باید برای به زانو درآوردن نظام سلطه تلاش کنند، بنابراین شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی “در عمل به درخشش خود ادامه می دهد”.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید