شعار سال نباید با از دست دادن مقاله یا کنفرانس به پایان برسد


زمان: 15:18
تاریخ انتشار: 1401/01/13
کد خبر: 1819009

محمدصالح جوکار تاکید کرد: شعار سال نباید با عناوین گزارش ها یا همایش های بی نتیجه ختم شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد صالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به نامگذاری سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «تولید; وی گفت: مقام معظم رهبری در سال های اخیر بر اساس اقداماتی که در حوزه حکومت داری انجام داده اند، هر سال را عنوانی نامیده اند که خواستار اولویت دادن به این موضوع خاص برای مسئولان، کارگزاران و همه قوا بوده است. تمام تلاش خود را برای رسیدن به این هدف انجام دهید، در واقع نوعی گفتمان برای جامعه است. این وظیفه هر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه است که این گفتمان را عملیاتی کنند.


برای تحقق گفتمان سال باید هر سه نیرو بسیج شوند

وی افزود: هر سه قوه باید برای تحقق این گفتمان بسیج شوند و در جهت ترویج، پرورش و عملیاتی شدن این گفتمان گام برداریم. حضرت آقا در ابتدای سال تاکید کردند که شعار سال نباید فقط در صفحه گزارش ها باشد و یا گاهی همایش ها و سمینارهای بی نتیجه برگزار شود، محتوای لازم برای تحقق این گفتمان ایجاد شود نه اینکه پوسته ای باشد. و نوع خارجی برای او.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر در شرایط تحریم در حوزه فناوری و دانش فناورانه نیازمند خلاقیت و نبوغ جوانان هستیم. ما باید به جوانان اجازه دهیم تا ایده های خود را تجاری سازی کنند و فناوری ها و دانش های جدید را در داخل کشور ایجاد کنند که وابستگی ما به خارج را قطع کند. تاکنون بیشتر فناوری هایی که در کشور داشتیم وارداتی بود.

جوکار تاکید کرد: با توجه به گفتمان اقتصاد دانش بنیان و گذر به تولید دانش بنیان، بستر اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم می شود و حمایت و بسترسازی برای شرکت های دانش بنیان بسیار حائز اهمیت است. تولید محصولات دانش بنیان».

وی خاطرنشان کرد: امروز پارک های علم و فناوری وظیفه مهمی بر عهده دارند، بنابراین در این راستا باید در هر استان و شهرستان کارگروه هایی تشکیل شود و به سمت افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان و ارتقای کیفیت تولیدات آن ها حرکت کرد. “

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر به گفتمان اقتصاد دانش بنیان و تولید دانش بنیان توجه کنیم، بستر مناسبی برای اشتغال فارغ التحصیلان ما فراهم می شود. «تا به امروز، ایجاد شغل ما سخت‌افزار فشرده‌تر است و به کار ساده‌ای نیاز دارد و به دنبال آن بیکاری در فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ما افزایش می‌یابد.

جوکار در پایان توضیح داد: با حمایت از شرکت های دانش بنیان هم از تولید حمایت می شود و هم برای جوانان ما فرصت اشتغال ایجاد می شود. از سوی دیگر، کالاها و خدماتی که توسط این شرکت های دانش بنیان به مردم ارائه می شود، حس غرور ملی را در ما بیدار می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید