شعر عربی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نقشی ماندگار داشت


ساعت: 20:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۱
کد خبر: 1807602

در اولین جشنواره بزرگداشت شاعران عرب؛

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: شاعران عرب خوزستان دارای ویژگی ها و ویژگی های بارزی هستند که آنها را از نظر سبک، محتوا و رویکرد از همتایان خود در جهان اسلام و عرب متمایز می کند. شعر عربی نقشی ماندگار در تاریخ اسلام و تشیع و پیروزی دارد «و تداوم انقلاب اسلامی بوده و هست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، آیت الله دکتر محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در نخستین جشنواره شاعران و نویسندگان صاحب نام باوی گفت: سخنانی در آستانه میلاد با سعادت امیرالمومنین علی علیه السلام. ابن ابیطالب س و بعثت نبوی و همچنین چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیام خاصی دارد و نشان دهنده پیوند مستحکم مردم این مرز و بوم و تاریخ پرافتخار آنان با فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و نقش آنان در انقلاب اسلامی این نهضت ارزشمند وجود دارد و باید از مراسم پرباری تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: هر ملتی هویتی دارد و هویت شناختی و رمز بقای آن محسوب می شود. مردم عرب خوزستان نیز دارای هویت درخشان و پرافتخار و تاریخی هستند که به آن افتخار می کنند.

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: هویت مردم عرب خوزستان دارای چهار رکن و رکن اساسی است که اسلام، تشیع، عربیت و ایرانی بودن است و این چهار ویژگی هویت آن ها را از سایر اقوام متمایز می کند و این عناصر به خوبی در شعر خوزستان عربی متبلور و برجسته است.

حیدری ادامه داد: شاعران عرب خوزستان دارای ویژگی ها و ویژگی های متمایزی هستند که هم از نظر سبک و هم در محتوا و رویکرد آنها را از همتایان خود در جهان اسلام و عرب متمایز می کند. شعر عربی نقشی ماندگار در تاریخ اسلام و تشیع و پیروزی دارد «و تداوم انقلاب اسلامی بوده و هست.

نماینده خبرگان با بیان خاطرات مقام معظم رهبری از دوران قبل از انقلاب و معاشرت ایشان با بزرگان و شعرای موسوم به عرب خوزستان در زندان و تبعید گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی از جمله سید باکر نزاری، شیخ حنش علیامل، شهید محی الدین الناصر و مرحوم کاری و جابری. به ما گفت، این دوستان از من خواستند که هر شب منبری با خطبه و حدیث داشته باشم و بعد از منبر یکی از آنها شعر می خواند و به شرح و بیان سبک شعر می پرداخت و من در زندان ابیات مردم عرب خوزستان را می خواندم. . وی با تجلیل از شهید محی الدین الناصر گفت: زبان انگلیسی را نزد محی الدین الناصر آموختم و صرف و نحو عربی را به او آموختم.

حیدری افزود: بنا به دستور مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای، مقرر شد محفل شعری در دفاع از انتفاضه فلسطین و مسجدالاقصی با حضور ایشان برگزار شود. حدود 60 شاعر از سراسر کشور دعوت شده بودند. ملاقات. 30 یا بیشتر شاعر عرب در خوزستان بودند که در سرودن اشعار خود به ابیات و کلام شعری خود توجه کامل و دقیق داشتند. یک خانه وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید